۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

امام جمعه موقت گرگان:

کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره ها اخلاق را رعایت کنند

کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره ها اخلاق را رعایت کنند

گرگان-امام جمعه موقت گرگان گفت: به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه می کنم همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در مناظره های خود اخلاق را رعایت کرده و یکدیگر را تخریب نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: پیشوایان جرم، ستم و ظالمین ممکن است به ظاهر پیرو دینی از ادیان باشند اما اعتقادی به دین خدا ندارند و آنان گم راه هستند و دیگران را هم گمراه می‌کنند.

وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم فلسطین و غزه توسط رژیم صهیونیستی، افزود: این نوع کشتار در تاریخی بی سابقه است. طبق آمار اعلام شده ۷۰ درصد از مردم غزه که در طول این مدت به شهادت رسیدند زنان و کودکان است.

امام جمعه موقت گرگان گفت: اگر در هرکجای دنیا کوچک‌ترین آسیبی به کودکی وارد شود مدعیان حقوق بشر سریعاً مدعی می‌شوند که کودک آزاری شد اما در غزه شمار زیادی از کودکان به خاک و خون کشیده شدند اما هیچ اعتراضی از سوی آنان شنیده نشد و معتقدند که رژیم صهیونیستی از خود دفاع می‌کند.

وی یادآور شد: زمانی که سازمان ملل و شورای امنیت پیش نهاد می‌دهند در غزه آتش بس اعلام شود هم پیمانان رژیم کودک کش قطعنامه را وتو می‌کنند و این نشان می‌دهد آنها در بحث دفاع از حقوق بشر فقط دروغ می‌گویند.

لیوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه چهاردهمین دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم، اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند وجود آیت الله رئیسی مغتنمی برای نظام و مملکت بود که هم ملت ما از وجود و خدمات ایشان محروم شدند و هم ایشان از ادامه خدمت بازماندند و از این جهت حادثه‌ای بسیار دردناک بود.

وی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی افرادی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که از بین ۸۰ نفر ۶ نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه می‌کنم همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در مناظره‌های خود اخلاق را رعایت کنند و همدیگر را تخریب نکنند که این موضوع انتظار همه ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها سعی کنند خود را اثبات کنند، افزود: آنها باید از برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف سخن گویند و از آنجایی که مردم ما عاقل و بالغ هستند بعد از شناخت نسبت به برنامه‌های آنها تصمیم می‌گیرند که به چه فردی رأی دهند.

لیوانی اظهار کرد: در دوره‌های گذشته شاهد بودیم که برخی از کاندیداها از دایره اخلاق خارج شدند و به یک دیگر توهین می‌کردند که این از اخلاق اسلامی دور است.

وی با بیان اینکه فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید برای مردم جامعه خود و جهانیان الگو شود، افزود: سال‌ها است که مشکلات زیادی در کشور داریم و فردی که کاندیدا می‌شود باید از راه حل های خود برای رفع مشکلات سخن گوید و زمانی که انتخاب شد به طور جد به آن بپردازد. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که درد مردم را درک کند و مردمی باشد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید تلاش کند مشکلات مردم را برطرف کند، گفت: این برای نظام جمهوری اسلامی عیب است که بعد از ۴۵ سال از عمر حکومت جمهوری اسلامی کشور و مردم آن مشکلاتی را داشته باشند و باید کاندیداهای ریاست جمهوری به حل مشکلات بپردازند.

کد خبر 6136232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha