۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶

به همت خادمین دانش آموز انجام می‌شود؛

اهدای ۸۰۰ اسباب بازی به کودکان محروم به همت موکب بچه های مدرسه

اهدای ۸۰۰ اسباب بازی به کودکان محروم به همت موکب بچه های مدرسه

خادمین موکب مجتمع آموزشی مهر هشتم در مهمانی ۱۰ کیلومتری امسال طرح جمع آوری و اهدای ۸۰۰ اسباب بازی در بین کودکان مناطق محروم را اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جامعه ایرانی همواره در تکریم روز غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) با برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و دید و بازدید از سادات و گرفتن عیدی به استقبال از روز عید غدیر خم می‌رفت. سال گذشته «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» برای اولین بار به صورت جشنی سراسری به همت مردم در خیابان آزادی تهران برگزار شد. جشنی کم نظیر با حضور چندین هزار موکب و شرکت میلیونی مردم که محلی برای ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس امیرالمومنین (ع) و تکریم جشن ولایت بود. این مهمانی امسال نیز قرار است در حد فاصل میدان آزادی تا خیابان دماوند تقاطع سبلان برگزار شود و مردم در جشنی همگانی این عید بزرگ شیعیان را پاس بدارند.

امسال قرار است ۲۲۰۰ موکب مسؤولیت پذیرایی از مهمانان جشن بزرگ غدیر و پذیرایی آنان را در طول برگزاری این جشن برعهده بگیرند. همکاری خادمین نوجوان نیز به عنوان یکی از طرح‌های اصلی مهمانی ۱۰ کیلومتری امسال آنان را پای کار موکب داری در و خادمی اهل بیت (ع) می‌آورد.

امیر حسین اردستانی از خادمین موکب مجتمع آموزشی مهر هشتم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی این موکب در مهمانی ۱۰ کیلومتری سال گذشته گفت: با توجه به اینکه سال گذشته اولین تجربه ما بود ذهنیت زیادی از تعداد مهمانان و تدارک صورت گرفته به صورت کمی و کیفی نداشتیم و همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورد و تلاش داریم امسال با رفع این مشکلات ایده‌های جدیدی را پیاده کنیم. از آنجا که موکب ما متعلق به مدرسه است تلاش داشتیم بچه‌ها را با کار تربیتی همراه کرده و مشارکت آنان را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای تأمین بودجه خانواده‌های دانش آموزان و همکاران و خود دانش آموزان مبالغی را برای این کار اهدا کردند و با توجه به هزینه دریافتی ۲ هزار ساندویچ، ۱۰ هزار بستنی، ۱۰ هزار آب معدنی، ۵ هزار کتاب نقاشی ویژه کودکان، پنج هزار بادکنک و همچنین ۱۰ هزار شربت آبلیمو در بین شرکت کنندگان در جشن توزیع کردیم. تلاش داشتیم فضایی برای بازی و نقاشی بچه‌ها در موکب تدارک ببینیم اما با توجه به ابعاد موکب‌ها و شرایط باعث شد این ایده اجرا نشود و تنها به سمت پذیرایی و توزیع اقلام خوراکی برویم.

اردستانی افزود: با توجه به مهمانی سال گذشته و استقبال مردم پیش بینی داریم امسال هم استقبال خیلی خوبی بشود و همین موضوع باعث شده تا با همکاری شهرداری منطقه ۲ تهران فضای غرفه امسال را بزرگ‌تر بچینیم تا محیطی برای اجرای مسابقات نقاشی و بازی بچه‌ها وجود داشته باشد. استیجی برای اجرای گروه سرود نوجوانان و غرفه رنگ آمیزی صورت کودکان و نقاشی داریم و نزدیک به ۳۰ هزار آب دوغ خیار و سیب زمینی سرخ کرده توزیع خواهیم کرد.

خادم موکب مهر هشتم همچنین بیان کرد: ایده برگزاری مسابقات واقعیت افزوده را داریم که در صورت همکاری و رساندن وسایل آن را اجرایی می‌کنیم. پویش اسباب بازی را با همکاری اولیای دانش آموزان اجرا می‌کنیم. با توجه به اینکه مجتمع آموزشی ما ۸۰۰ دانش آموز دارد از خانواده‌ها خواسته شد تا برای ماندگاری این روز در ذهن آنها برای بچه‌ها اسباب بازی تهیه کنند و در کنار این یک اسباب بازی‌هایی نیز به نیت کودکان مناطق محروم و حاشیه نشین اهدا کنند تا در موعد مناسب به دست بچه‌های مناطق محروم رسانده شود.

کد خبر 6136578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha