۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲

افزایش ظرفیت پالایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

افزایش ظرفیت پالایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از افزایش ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه‌ای این مجتمع پالایشگاهی در تصفیه انواع فرآورده‌های نفتی همسو با حفظ محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، علیرضا جعفرپور در همایش «گرامیداشت هفته جهانی محیط‌زیست در هرمزگان» که با حضور مدیرکل سازمان محیط زیست هرمزگان، محیط‌بانان و خبرنگاران در سالن همایش‌های مهر این شرکت برگزار شد، بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با مفاهیم زیست‌محیطی بوده و افزایش ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در تصفیه انواع فرآورده نفتی از اقدام‌های شاخص پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس همسو با حفاظت از محیط‌زیست است.

وی افزود: ۱۰۰ هزار اصله درخت حرا در سواحل خلیج‌فارس کاشته شده و پایش‌های موردی برای توسعه این جنگل‌ها در حال انجام است.

افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه بهره‌وری از انرژی خورشیدی در جهان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه طرح آمونیاک در گذر انرژی جهان اهمیت ویژه‌ای دارد و آینده انرژی جهان به‌سمت تأمین انرژی خورشیدی می‌رود، گفت: امروزه در جهان، سرمایه‌گذاری قابل توجهی همسو با افزایش تولید و بهره‌وری انرژی خورشیدی انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که سال ۱۴۰۲ حجم سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی از حوزه نفت و گاز پیشی گرفته است.

جعفرپور با بیان اینکه روزانه به‌طور میانگین یک میلیارد دلار در حوزه انرژی خورشیدی هزینه می‌شود، ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، به نظر می‌رسد آینده جهان تا سال ۲۰۵۰ به‌سمتی می‌رود که حدود ۵۰ درصد انرژی مورد نیاز جهان از انرژی خورشیدی و بادی تأمین می‌شود.

ایران ظرفیت ویژه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی دارد

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از انرژی خورشیدی که می‌توان گفت ارزان‌ترین نوع انرژی است، روند افزایش دمای کره زمین کاهش چشمگیری خواهد داشت و خوشبختانه شاهدیم که امروز تولید انرژی به‌وسیله پنل‌های خورشیدی در جهان گسترش یافته و کشور ما نیز به‌دلیل داشتن پهنه لازم، شدت تابش خورشید و ساعات تابش، ظرفیت ویژه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی دارد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی بسیار مقرون‌به‌صرفه است، بیان کرد: هنوز مصرف سوخت‌های فسیلی بسیار بالا و سهم انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر در جهان و به‌تبع آن در کشورمان بسیار کم است، اما در آینده با سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های بادی و خورشیدی، افق روشنی برای تأمین انرژی دنیا وجود دارد.

جعفرپور با اشاره به اینکه متأسفانه در ۲۵ سال گذشته شاهد تداوم ۳۰ درصدی خشکسالی‌ها و افزایش مناطق خشک بوده‌ایم، گفت: امید داریم همسو با پیروی از اصل ۵۰ قانون اساسی، تکلیف قانونی خود را در حفظ محیط‌زیست ایفا و در مسیر توسعه پایدار همسو با حفظ منابع آیندگان تلاش کنیم.

ضرورت توجه به محیط‌زیست

وی با بیان اینکه نام‌گذاری یک هفته به نام محیط‌زیست نشان‌دهنده اهمیت آن در سیاست‌های کشور و ضرورت فرهنگ‌سازی بین آحاد جامعه است، افزود: این هفته یادآور اهمیت طبیعت برای رفع نیازهای انسانی، تأثیر طبیعت در بهبود حال فردی و ارتباط عمیق انسانی با طبیعت است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: خوشبختانه امروز بسیاری از مردم درک بهتری از اهمیت حفاظت از طبیعت و منابع تجدیدناپذیر دارند، اما به نظر می‌رسد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و انتشار و نهادینه‌سازی این آگاهی باید در دستور کار دولت‌ها و مردم آگاه قرار گیرد.

جعفرپور درباره ضرورت تشویق افراد به انجام فعالیت‌های همسو با محافظت از محیط‌زیست گفت: متأسفانه هر روز بیش از گذشته شاهد آلوده‌شدن محیط‌زیست با مواد آلاینده و سموم هستیم و این آلودگی‌ها تأثیر بسیاری بر سلامت انسان‌ها و دیگر موجودات زنده دارد و ریسک ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها را بالا می‌برد، درنتیجه اطلاع‌رسانی در این حوزه می‌تواند به تشویق افراد برای تلاش همسو با محافظت از محیط‌زیست منجر شود.

کد خبر 6137199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha