۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۱

سومین گردهمایی «ملت ابراهیم» در مشهد برگزار شد

سومین گردهمایی «ملت ابراهیم» در مشهد برگزار شد

مشهد- سومین گردهمایی ملت ابراهیم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین گردهمایی ملت ابراهیم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با سخنرانی حجت الاسلام جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی، مرتضی مرتضوی کاخکی، عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی و نعمت الله فیروزی برگزار شد.

نعمت الله فیروزی، استاد دانشگاه در این مراسم با استناد به چند کتاب پیرامون شهید بهشتی به بیان بیش از ۱۵ اشتراک با شهید رئیسی پرداخت و در بیان ۴۰ گزاره از شهید بهشتی به تشابه در بیش از ۳۰ مورد از جفای دوست و دشمن و توهین و تهمت به این دو شهید بزرگوار اشاره کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه از مظلومیت این دو شهید بزرگوار، تواضع و ساده زیستی و بی آلایشی، صبر و سکوت در مقابل هجمه‌ها بابت آرمان والایشان سخن گفت و به حجاب معاصرت به عنوان یکی از عوامل مهم در عدم شناخت شخصیت، بزرگی و منش و روش آنان در جامعه اشاره کرد.

وی در ادامه به مواردی دیگر همچون افترای ریاست طلبی و انحصار طلبی و قدرت طلبی و فرصت طلبی اشاره کرد که نسبت به هر دو شهید بزرگوار از سوی دشمن بیان و از سوی برخی دوستان تکرار می‌شد.

تشییع باشکوه و حضور گسترده مردم در مراسم شهید رئیسی حماسه‌ای ماندگار شد

در بخشی دیگر از این مراسم، مرتضی مرتضوی کاخکی، عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی سخنان خویش را با قرائت آیه ۵ سوره ابراهیم «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَیٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» آغاز کرد و با توجه به تخصص خویش در زمینه اقتصاد به دستاوردهای شهید رئیسی در این زمینه پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی به فصل چهارم اصل ۵۲ قانون اساسی در زمینه تبدیل تمام حساب‌های دولت به یک حساب واحد منتهی در خزانه اشاره کرد که در دولت شهید رئیسی به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه وقتی مردم چنین حرکت‌هایی از اجرای قوانین بین حاکم و محکوم را می‌بینند نتیجه اش می‌شود آن تشییع باشکوه و حضور گسترده مردم که حماسه‌ای ماندگار شد.

مرتضوی افزود: نسبتی که بین حاکم و محکوم در دولت شهید رئیسی ایجاد شد از بزرگترین حقوق در زمینه حق والی و رعیت بر یکدیگر است که اجرا کامل آن عدالت را در جامعه جاری می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی، هر سرنوشتی غیر از شهادت را خسارت برای شهید رئیسی دانست و مراسم باشکوه تشییع او را تجدید پیمان عهد اساسی مردم در امتداد جریان انقلاب در سال ۵۷ و اخراج حاکم ستمگر خواند.

گفتنی است؛ نخستین گردهمایی ملت ابراهیم در دانشگاه امام صادق (ع) و سپس در شهر اصفهان و اکنون سومین مراسم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد که ادامه این برنامه در دیگر دانشگاه‌ها تا چهلمین روز عروج شهدای خدمت تداوم خواهد داشت.

کد خبر 6137387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha