۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد؛

آبرسانی با تانکر به ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی

آبرسانی با تانکر به ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم اقدامات انجام شده در ایام تابستان حدود ۵۰۰ روستا در خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی صبح یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه همچنان در وضعیت کم‌آبی به سر می‌بریم که نیازمند صرفه‌جویی در مصرف آب است، اظهار کرد: نیاز است که صیانت از آب‌خوان‌های استان خط قرمز برای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۱۰ مجتمع روستایی، هزار و ۵۰۰ روستا را تحت پوشش دارند و حداقل تنش‌آبی را داریم، گفت: همچنین در ۳۱ شهر استان وضعیت آبی پایدار وجود دارد.

دوستی بیان کرد: طی سال گذشته ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز و امسال ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است و برای رفع تنش آبی طرح‌هایی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در پروژه اضطراری آبرسانی به بیرجند، ۷۰ درصد وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته و ۳۰ درصد در دست اجرا است، گفت: طی سال گذشته به ۶۵ روستا آبرسانی یا پایدارسازی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: علی‌رغم اقدامات انجام شده در ایام تابستان حدود ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و در حال حاضر در مجموع به طور متوسط ۲۷ درصد هدر رفت آب شهری و روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد.

دوستی با بیان اینکه حدود ۶۵۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال آب در استان نیازمند اصلاح و بازسازی است، افزود: میزان مطالبات شرکت آبفا از بخش خانگی و نهادهای دولتی استان ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: فاز اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند وارد مدار بهره‌برداری شده که قسمتی برای توسعه صنایع و معادن و قسمتی برای فضای سبز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6139076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha