۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد؛

دستگیری کلاهبردار هشت‌میلیاردی سایت دیوار در لرستان

دستگیری کلاهبردار هشت‌میلیاردی سایت دیوار در لرستان

خرم‌آباد - رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری کلاهبردار تحت عنوان آگهی رهن منزل مسکونی در سایت دیوار با هوشیاری و تلاش کارشناسان این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپهوند ظهر امروز یکشنبه در گفت و‬ گو‬ با‬ رسانه ها، اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام ‏شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی رهن منزل مسکونی در ‏سایت دیوار که در نهایت منجر به کلاهبرداری از آنها شده است، پیگیری موضوع در دستور کار مأمورین ‏پلیس فتا لرستان قرار گرفت.‏

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد قربانیان با مشاهده آگهی رهن منزل با قیمتی بسیار مناسب و پایین‌تر از قیمت منازل هم رده، ضمن قرار ملاقات حضوری با متهم مبالغی را به عنوان بیعانه و یا مبلغ کامل رهن به ایشان پرداخت کرده که متأسفانه ایشان پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی تماس‌های آنها نبوده و تلفن همراه خود را خاموش کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را در خرم آباد شناسایی و دستگیر کرده و در اختیار مقام قضائی قرار دادند.

سرگرد حسین سپهوند، تصریح کرد: این فرد با انجام قرار حضوری با قربانیان و نشان دادن منزلی که متعلق به ایشان نبوده، آنها را فریب داده و در مجموع مبالغی بالغ بر هشت میلیارد ریال را از آنها به عنوان بیعانه دریافت کرده است.

وی بیان داشت: متهم آقایی ۲۹ ساله بوده که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران و درج آگهی‌های دروغین در بستر سایت دیوار، اقدام به کلاهبرداری از هشت نفر کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان از عموم شهروندان خواست که برای اجاره و رهن منزل حتماً از املاک‌های رسمی در سطح شهر اقدام و حتی اگر منزلی را در بستر اینترنت جستجو و پسند کردند، حتماً برای ثبت معامله به بنگاه و دفترهای رسمی دارای مجوز مراجعه تا ضمن بررسی مدارک منزل و هویت فرد توسط کارشناسان مربوطه قبل از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ سپهوند، عنوان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و ثبت مشکل در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

کد خبر 6139221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha