۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۴

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد:

برپایی جشن های شادپیمایی و کیلومتری غدیری در مازندران

 برپایی جشن های شادپیمایی و کیلومتری غدیری در مازندران

ساری- معاون فرهنگی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت جشن های بزرگ غدیر، شادپیمایی و پیاده روی چندکیلومتری در شهرهای استان برپا می شود.

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان مازندران در همه شهرستان‌ها برای مهمانی غدیر، بزرگداشت و بر پایی جشن عظیم غدیر برنامه‌ریزی شده است، گفت: این جشن‌ها در برخی شهرستان‌ها در قالب مهمانی غدیر، مراسم شادپیمایی و پیاده‌روی پیش بینی شده است.

وی گفت: همچنین در برخی شهرستان‌ها موکب‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است.

وی دعوت و بهره‌گیری از سخنرانان ملی مداحان و ستایشگران برجسته برای جشن غدیر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: در همه مساجد و شهرستان‌های دیار علویان برای برپایی جشن غدیر طراحی شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: در شهرستان آمل جشن دو کیلومتری غدیر با پخت ۲۲۰ دیگ نذری و بر پایی ۱۱۰ موکب در مسیر شادپیمایی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام درخشنده گفت: همچنین در شهرستان قائمشهر، ساری، بهشهر و دیگر مناطق مراسم راهپیمایی و شادپیمایی غدیر در دستور کار قرار دارد و در شهرستان بابلسر یک رویداد ملی قرآنی برای روز عید غدیر در کنار ساحل برپا می‌شود.

وی گفت: همه مردم شریف دیار علویان در تب و تاب برپایی جشن بزرگ غدیر هستند و این مراسم در مدت ۲ الی ۳ روز برخی شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

حجت الاسلام درخشنده گفت: یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های جشن‌های غدیر امسال بزرگداشت شهید جمهور سید شهدای خدمت است و مردم به روایت خدمت او می‌پردازند و در تکمیل مراسم باشکوه و حماسه بدرقه شهدای خدمت و جمهور در انتخابات شرکت می‌کنند زیرا به فرموده مقام معظم رهبری شرکت پرشور در انتخابات مکمل بدرقه پرشور شهدای جمهور است و انشالله مردم ایران یک انتخاب و شایسته دیگری خواهند کرد تا راه شهید جمهور استمرار یابد.

کد خبر 6140242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha