۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۲

از ابتدای سال جاری؛

جابجایی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی

جابجایی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی

بیرجند-معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جا به جا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۲۹۱ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان سیمان کیسه‌ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله‌ای و سنگ سنگبری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی کالاها بیش از ۶۸ هزار برگ بارنامه طی ۲ ماه ابتدایی سال جاری در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مزیدی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده به مقاصد استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

مزیدی یادآور شد: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

کد خبر 6140257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha