یک مقام آمریکایی هشدار دارد؛

برچسب زنی شبکه‌های اجتماعی برای حفاظت از نوجوانان آمریکایی

برچسب زنی شبکه‌های اجتماعی برای حفاظت از نوجوانان آمریکایی

ویوک مورتی جراح کل آمریکا خواستار اضافه شدن برچسب هشدار به اپ های شبکه اجتماعی است تا یادآوری شود این پلتفرم ها به جوانان به خصوص نوجوانان آسیب رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مورتی در نامه ای سرگشاده که در نیویورک تایمز منتشر شده، نوشته برچسب هشدار شبکه اجتماعی را برای جوانان ایمن نمی کند بلکه می تواند مانند یافته های تحقیقات تنباکو ، میزان آگاهی را افزایش دهد و رفتارها را دگرگون کند. کنگره آمریکا باید قانونی را برای الزامی ساختن برچسب های هشدار وضع کند.

گروه های حامی جوانان و قانونگذاران از مدت ها قبل پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت را به تاثیرگذاری مخرب بر کودکان متهم کرده اند. آنها مدعی هستند شبکه های اجتماعی به کاهش بازه توجه کودکان، ترویج تصویری منفی کودکان و نوجوانان از بدن خود و همچنین قرار گرفتن آنها در معرض قلدرها و مهاجمان آنلاین منجر شده اند.

در ماه ژانویه مدیران ارشد اجرایی شبکه های اجتماعی مذکور همراه پلتفرم ایکس و پیام رسان دیسکورد در کنگره مورد مواخذه قرار گرفتند و لیندزی گراهام سناتور جمهوریخواه نیز اعلام کرد دستان رهبران شرکت ها به خون جوانان آلوده است زیرا آنها نتوانسته از کاربران جوان در مقابل مهاجمان جنسی دفاع کنند.

ماه گذشته قانونگذاران ایالت نیویورک قانونی را تصویب کردند که به شبکه های ا جتماعی اجازه نمی دهد الگوریتم های اعتیاد آور را بدون رضایت والدین برای کاربران کمتراز ۱۸ سال به کار گیرند.

کد خبر 6140646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha