۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴

ورود دستگاه قضا به موضوع آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت

ورود دستگاه قضا به موضوع آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت

رشت- رییس قوه قضاییه برای بررسی علل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هم‌وطنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.

در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جان‌باختگان، بر لحاظ هر چه استوارتر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این‌چنینی که سبب داغ‌دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان قائم رشت در ساعات ابتدایی حادثه با اشاره به تعداد بالای فوت شدگان افزود: بیشتر فوت شدگان در بخش آی سی یو در طبقه همکف بستری بودند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تاکید بر بررسی سریع علت حادثه و علت فوت بیماران، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت دقیق فوت این بیماران را مشخص کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهروندان اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده که پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببان و اهمال کنندگان، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مکان‌های پُرازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم و مقررات ایمنی ساختمان‌ها رعایت شود، اضافه کرد: رعایت استاندار در تأسیسات و همچنین نظارت مستمر بر موارد ایمنی، از موارد ضروری برای پیشگیری از چنین حادثه‌های است.

کد خبر 6140715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha