۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

دوره تثبیتی حوزه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی برگزار می‌شود

دوره تثبیتی حوزه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی برگزار می‌شود

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی رضایی به تبیین رویکرد و اهداف دوره تثبیتی این حوزه پرداخت و گفت: با توجه به اتمام سال تحصیلی و لزوم برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید، دوره تثبیتی ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری دوره تثبیتی را آشنایی و معرفی حوزه به داوطلبان و تبیین نقشه راه و رسالت طلبگی در این دوره چند روزه عنوان کرد و افزود: در این دوره بنا داریم داوطلبان با حضور در فضای مدرسه، زیست طلبگی را تجربه کنند، با معارف دین آشنا شوند و مدیران و کادر مدارس نیز نسبت به مخاطب شناخت پیدا کنند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امسال دوره تثبیتی رویکرد معارفی دارد، تصریح کرد: دوره تثبیتی امسال با عنوان دوره تثبیتی با رویکرد تربیتی آموزشی مطرح خواهد بود و ماهیت این دوره عوض می‌شود و مسئولان فرهنگی حضور جدی‌تری نسبت به برنامه‌ها و مولفه‌های تربیتی دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان خواهند داشت تا بتوان بر این مبنا، در پایان دوره تثبیتی شناخت جامعی از استعداد، علاقه و همچنین از ویژگی‌های شخصیتی طلاب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به تغییرات دوره تثبیتی، ابراز کرد: قبلا سه عنوان در دوره تثبیتی تعریف شده بود که برای افراد تدریس می‌شد، که آنها شامل صرف، تجوید و احکام بود. با نظرسنجی و مشورت و مطالعه جدی صورت گرفته و نظرخواهی از اساتید در مدارس، درس صرف در دوره تثبیتی حذف و چهار عنوان موضوع مطرح می‌شود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان زمان برگزاری دوره تثبیتی را از ده تیرماه اعلام کرد و گفت: مدت دوره تثبیتی با مصوبه جدید شورای گسترش از ۲۰ تا ۳۰ روز در اختیار مدارس خواهد بود و پس از این مدت خود مدارس نسبت به ارزیابی و ارزشیابی داوطلب اقدام کرده و نمرات را برای ثبت تائید یا رد صلاحیت، به مرکز مدیریت اعلام می‌کنند، بنابراین از طرف مرکز مدیریت امتحان کتبی متمرکز برگزار نخواهد شد و مدارس نسبت به عناوین ارزیابی کمی و کیفی در فرم صلاحیت دارند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه برای اساتید متکفل دوره تثبیتی از سوی مدیریت اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان به‌عنوان مجری دوره‌ها، دوره دانش افزایی برگزار می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه برخی عناوین دوره تثبیتی همچون آشنایی با نظام حوزه و روحانیت جدیدا تاسیس شده است، بنابراین برای این موضوعات دوره دانش‌افزایی برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6140783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha