۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۹

در برنامه «میزگرد فرهنگی»؛

پورمحمدی: فرهنگ نقطه قوت انقلاب ما در عرصه هماوردی است

پورمحمدی: فرهنگ نقطه قوت انقلاب ما در عرصه هماوردی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب ما در عرصه هماوردی است و امروز زن در جامعه ایران نقطه قوت فرهنگ انقلاب، اسلام و ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه میزگرد فرهنگی در شبکه دو سیما, گفت: جامعه و تاریخ ایران را با فرهنگ می‌شود تعریف کرد. فرهنگ برجسته‌ترین نماد ایران است و اوج تمدن ایرانی با نگاه فرهنگی با نگاه فرهنگی شکل می‌گیرد.

وی افزود: هرچند رفتار پادشاهانمان را مغموم می‌دانیم که این به خاطر خصلت پادشاهی و شرایط سلطه است اما حتی در متن حکمران ایرانی فرهنگ کاملاً برجسته است و دستگاه حکمرانی ایران به خاطر حاکمیت فرهنگ از یک نجابت و یک طهارت و عمق و نفوذ برخوردار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب ما در عرصه هماوردی است و امروز زن در جامعه ایران نقطه قوت فرهنگ انقلاب، اسلام و ایران است.

وی ادامه داد: امروز جهان در تلاطم نافهمی جایگاه انسان است. آنها گفتند انسان مداری اما جایگاه انسان تحقیر شده است. زن و مرد امروز عنصر فاخر جهان نیست. چون زن و مرد ما امروز در سلطه و حاکمیت سود، لذت، رفاه و جذابیت‌های زودگذر و کوچک است، اما زن و مرد ما و شاخص‌های متعالی فرهنگمان قوت امروز ما در هماوردی تمدنی معاصر است و ما این را نفهمیدیم و نیافتیم و به آن بها ندادیم.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: ما یک رجعت در تاریخ ایران و اسلام می‌خواهیم به خصوص در انقلاب و ما می‌توانیم و ظرفیت‌های بسیار برجسته امروز با همه فراز و فرودهایمان وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ایران به سرعت به اسلام پیوست، برای آنکه اسلام اوج فرهنگ بود و ایرانی و ایران با فرهنگ عجین شده بود و همدیگر را یافتند این تداوم تمدنی و نگاه متعالی اسلامی با هم شکل گرفت و هم افزایی کردند و خدمات متقابل اسلام و ایران گواه بر این ادعا است.
حجت الاسلام پورمحمدی اذعان کرد: صفحات تاریخ ایران پر از لحظه‌های باشکوه فرهنگی است و این شامل فیلسوفان ما، دانشوران ما، طبیبان ما، حکمای ما، ادبای ما، شعرای ما، معماران ما و هنرمندان ما است. دنیای هنر در ایران با خلاقیت‌های مختلف جمع شده است.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و اصلی‌ترین عنصر انقلاب فرهنگ است. رهبری انقلاب عنصر فرهنگی بود و مهمتر از همه که شاخص برجسته انقلاب ماست. رهبر انقلاب باید یک چهره شاخص علمی و فرهنگی باشد و ویژگی اصلی آن دانش و دانش وری است و دانش یعنی اوج فرهنگ و کجای دنیا شاخص حکمران و مدیر را فرهنگ و اخلاق و فهم اجتماعی درست و ویژگی‌های مدیریتی گذاشته‌اند؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به تحصیل کرده‌ها و دانشجویانمان به صورت کمی و کیفی نگاه کنیم. گرایش‌ها، سلیقه‌ها رویکردها و بسترهای مختلف در حوزه انقلابی، هنری و در حوزه فعالیت‌های عادی اجتماعی را با بستر هنر و فرهنگ نگاه کنیم، لذا شاید گفته شود این حرف‌های کلی و شعار است و شاید مردم ما بگویند که بنده منبر می‌روم اما من عمیقاً به این حرف‌ها باور دارم و فکر می‌کنم که یکی از قوت‌های نظام ما و ایران ما احیای این ظرفیت‌های فرهنگی است.

وی‌با اشاره حجت الله ایوبی رئیس ستاد انتخاباتی خود، اظهار کرد: آقای ایوبی هم تحصیلاتشان در این زمینه است و هم تجربیات او هم در خارج از کشور و مدیریت مؤسسات مهم فرهنگی و هنری را که داشته‌اند، می‌توان از زمینه‌های عینی و واقعی نگاه را بیان بفرمایند و موانع و مشکلاتی که در این عرصه هست را بازگو کنیم و گره‌ها را باز کنیم و به سرعت کندمان را شتاب دهیم و امکان این را داریم.

در ادامه این میز گرد فرهنگی حجت الله ایوبی رئیس ستاد حجت الاسلام پورمحمدی و مشاور وی، گفت: افتخار این را دارم که سالیان سال است که در خدمت برنامه‌های فرهنگی هستم و واقعاً احساس می‌کنم که امروز در عرصه‌های مختلف دچار مشکلات و گره‌ها و بحران‌هایی هستیم که نیازمند اراده قوی برای ایجاد وفاق است و برای حل این مشکلات دست و پاگیری که هر مدیری که دلش بسوزد با این مشکلات روبرو است.

وی ادامه داد: اولین مشکل ما در ایران با عظمت و باشکوه و فرهنگی که هزار سال هنر کتاب دارد و جز هفت تا هشت سینمای برتر جهان است و بیش از یک میلیون اثر بازسازی شناخته شده و بیش از ۳۵ هزار اثر ثبت ملی و نهمین رتبه را در سطح جهانی دارد، یکی از مشکلاتش که در دوره‌های مختلف آن بوده است فرهنگش به دست کسانی سپرده شده است که با این جهان بیگانه بوده و هست.

ایوبی تاکید کرد: مشکلی است که اهالی فرهنگ از آن رنج برده و می‌برند و این جهان را کسانی می‌توانند اداره کنند که با زبان اهالی فرهنگ و هنر آشنا باشند. ناآشنایی باعث ایجاد یک شکاف میان مدیران ما و اهالی فرهنگ و هنر در دوره‌های مختلف شده است، لذا در برخی از دوره‌ها اهالی فرهنگ این شانس را داشتند که با زبان آنها آشنا بودند اما گاهی هم مشاهده می‌کنیم کسانی به رده‌های عالی مدیریت فرهنگی می‌رسند که گوی اولین تماسشان با جهان فرهنگ زمین بسیار آزاردهنده است.

وی گفت: اهالی فرهنگ و هنر این را می‌فهمند که این مدیر نمی‌تواند آنجا را اداره کند و مشکل دیگری که از این هم برای مدیران فرهنگی مهمتر است آن است که بعد از نیم قرن از انقلاب فرهنگی می‌گذرد در حالی که رهبری یک چهره فرهنگی است و ما مثلاً می‌دانیم سینمای ایران با فرمان رهبری امام و حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری سرپا شد و توسعه یافت.

رئیس ستاد حجت الاسلام پورمحمدی اظهار کرد: با این حال ما در یک بلاتکلیفی فرهنگی قرار گرفته‌ایم و تکلیف ما با برخی از عرصه‌ها هنوز روشن نشده است. هنوز نمی‌دانیم تکلیفمان با موسیقی چیست؟ موسیقی را چطور و چقدر می‌خواهیم و اهالی موسیقی دارند رنج می‌برند و اذیت می‌شوند. همین طور ما در مورد سینما به عنوان یک مدیر فرهنگی احساس می‌کنم که تکلیفمان مشخص نیست و باید بگویم بالاخره سینما رو می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم و اگر می‌خواهیم ایران با این عظمت با این درآمد و پول نفت نمی‌شود گفت که فقط ۵۰۰ سال سینما داشته باشد و ما الان باید ۵۰۰۰ سالن سینما داشته باشیم، لذا بین خواستن و نخواستن یک دوگانگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص مشاهیر ما نیز این مسئله وجود دارد. ما مولانا را می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم؟ باید بگویم با حمایت بی دریغ جناب آقای پورمحمدی مقبره شمس تبریزی را در سال ۸۶ در خوی احیا کردیم و آن پروژه بزرگ احیا شد و شمس به ایران بازگشت. آن موقع همه می‌گفتند که به سرعت قونیه دوم در ایران درست خواهد شد، ولی هنوز بعد از ۱۵ سال نتوانستیم یک یادمان در آنجا درست کنیم و این برای آن است که رفتارها و برخوردهای دوگانه اجازه نمی‌دهد.

ایوبی تاکید کرد: در خصوص ایران و اسلام، کتاب شهید مطهری در این خصوص اوج آن است. همچنین رفتار رهبران ما و مقام معظم رهبری به شعر و ادب و حضرت مولانا راهگشا است و ما در این دالان‌ها و کوچه پس کوچه‌های مدیریت، شاهد دوگانگی‌هایی هستیم که مدیران و اصحاب فرهنگ را رنج می‌دهد.

وی با اشاره به فرهنگ اظهار کرد: در خصوص نوروز هم همین است و مثال‌های دیگری هست که نمی‌خواهم وارد آنها شوم، لذا ما نیاز به مدیران و رئیس جمهوری داریم که با نگاه بلند دینی متعهدانه و ایرانی و اسلامی مورد قبول گروه‌های مختلف این پارادوکس‌ها و تناقض نماها و دوگانگی‌ها را از پیش پای نظام جمهوری اسلامی بردارند و دلیل حمایت من از آقای پورمحمدی نیز برای همین است.

شهاب اسفندیاری کارشناس این برنامه، خطاب به حجت الاسلام پورمحمدی گفت: ارزیابی شما از حضور چهره‌ها و عناصر امنیتی در ساحت فرهنگ و سیاست در دولت‌های سه دهه گذشته چیست؟ در دولت اصلاحات که قرار بود به حل برخی مشکلات کمک کند و فضای جامعه را تغییر بدهد با چالش‌هایی مواجه شدیم به واسطه حضور برخی از عناصر امنیتی در سطوح عالی دولت که فضای سیاسی را گویا با جنگ امنیتی اشتباه گرفتند و روزنامه را به توپخانه تبدیل کردند.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص این‌که ارزیابی شما از حضور چهره‌های امنیتی در ساحت فرهنگ چیست، چرا در حوزه فرهنگی نفوذ اتفاق افتاده است، چرا وزیر اطلاعات دولت قبل اسم ۲۰ فیلم را آورد و گفت ما ساختیم، اظهار کرد: شما کیفرخواست علیه نظام امنیتی کشور صادر کردید، نمی‌دانم منظورتان چیست؟ این‌که آدم‌ها مناسبات مختلف دارند، قضاوت تان غیر واقع بینانه است. افراد سابقه نظامی و سیاسی دارند. در حال حاضر نظامی‌ها در همه عرصه‌ها هستند، لذا اینگونه قضاوت نکنیم. افرادی با نفوذ اقتدار سیاسی و امنیتی یا اقتصادی عرصه فرهنگ را تنگ می‌کنند. مردان تأثیرگذار در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی بوده و این‌ها بستر هستند. در تمام دنیا این امر وجود دارد، لذا چون امنیتی هستند نباید در فرهنگ باشند؟

وی ادامه داد: وقتی خواستم وزیر کشور شوم این را گفتند، اما به گواه آنها من بهترین عملکرد را داشتم و اجماع را به وجود آوردم. من با شما هم عقیده هستم که نباید اجازه دهیم تفکر امنیتی و نظامی بر حوزه فرهنگ سایه اندازد و همین طور اجازه ندهیم تفکر حزبی و سیاسی سایه اندازد و اجازه بدهیم هنر و فرهنگ جایگاه خودش را داشته باشد. همچنین بشمارم کدام مؤسسات فرهنگی، فیلمسازی و غیره پشت‌شان به کجاست؟ این‌ها عیب است؟ هنر باید فقط در اختیار صداوسیما باشد. هنر باید دست سیاسیون و نظامی باشد؟ چرا اجازه نمی‌دهیم بخش خصوصی وارد شود؟ انحصار منشأ فساد است. جلوگیری از انحصار مبارزه با فساد است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اینکه یک عده مال و ثروت خودشان را بیاورند در فرهنگ و هنر عیب است؟ چون رقیب صداوسیما می‌شوند. حتماً من اگر بیایم این عرصه را تغییر می‌دهم. قطعاً انقلاب در این عرصه به وجود خواهم آورد و امروز مشکل جدی در این زمینه وجود دارد، باهم بنشینیم به یک نگاه اجماعی برسیم.

وی در پاسخ به سوال حسین انتظامی یکی دیگر از کارشناسان این برنامه که گفت چالش فرهنگی و اجتماعی در حال حاضر چیست، اذعان کرد: هر جامعه بستر مناسب اجتماعی می‌خواهد تا حرکت ایجاد شود، عنصر محرک راهبران اجتماعی هستند آن چیزی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. ما راهبر نداشتیم اما وقتی امام به میدان آمد بستر ساخت. موسی خیابانی ملعون و عواملش، آن‌های که تأثیر گذار بودند دانه زدند. در کشاکش سیاسی ما بستر از دست دادیم. این‌ها سم است. منافقین ترور فیزیکی کردند، ما ترور شخصیتی و حیثیتی می‌کنیم. می‌گویم آنکه جناح سیاسی اش فلان است، آن یکی به خارج از کشور رفته است، آن یکی با فلانی در ارتباط است. حل مسئله اعتماد ملی و فراگیر می‌خواهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سرمایه اجتماعی رکن اساسی جامعه است و ما باید امکان به کارگیری سرمایه اجتماعی را به دست بیاوریم و این زمانی به دست می‌آید که اعتماد امید یا احساس خوب و دلبستگی وجود داشته باشد. امروز این سرمایه اجتماعی آسیب دیده است و نیروی گریز از مرکز پیدا کرده است و خیلی از جوانان دلبستگی به مسائل کشور ندارند. تفکر آزاردهنده مهاجرت بسیاری از خانواده‌ها را آزار می‌دهد.

وی گفت: در حوزه فرهنگی هنرمندان ایجاد شادی و دلبستگی در جامعه می‌کنند.

حجت الاسلام پور محمدی اظهار کرد: هنر مدیریت امروز در دولت آینده باید این باشد که قدرت اجماع سازی و تجمیع ظرفیت‌ها را داشته باشد. ما باید بپذیرد جامعه با ما اختلاف دارد و همه مثل ما فکر نمی‌کند، لذا باید قبول کنیم سلیقه‌ها و ظرفیت‌هایمان مختلف است و نیازهایمان متفاوت است، لذا باید نقاط مشترکمان را پیدا کرده و آن نقطه مشترک را مبنا قرار می‌دهد.

سپس انتظامی گفت: سرمایه اجتماعی سه پایه دارد، اعتماد حکومت به مردم، اعتماد مردم به حکومت و اعتماد مردم به یکدیگر و متخصصان معتقدند همه اینها از اعتماد حکومت به مردم شروع می‌شود و باید این‌ها آسیب شناسی شده و دلایل آن مشخص شود. مردم از ما دلخور هستند که قاعدتاً ناشی از عملکرد ما بوده است، لذا پرسش مشخص من این است اگر شما رئیس جمهور شوید اجازه می‌دهید وزارت کشورتان سردمدار گشت ارشاد باشد و این مسائل را ادامه دهد؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال انتظامی، تاکید کرد: فرهنگ و مقولات اجتماعی رشد و توسعه آن در کف خیابان نیست. هیچ جامعه‌ای در مسابقه مجرم و پلیس موفق نخواهد شد. در هر جامعه‌ای که بخواهیم ارزش‌های اخلاقی را در آن ببینیم بدون داشتن پیشینه کار فرهنگی حتماً شکست خواهد خورد، لذا باید از مهد کودک تا دانشگاه مسائل فرهنگی شکل بگیرد. ما آنجا کم توجهی می‌کنیم و می‌خواهیم در کف خیابان مشکل را حل کنیم در حالی که کف خیابان محل احترام، حرمت گذاری اجتماعی و انضباط است و جای بزن و بکوب و بگیر و ببند نیست و تجربه نشان داده است، امنیت زمانی موفق است که کارگزار امنیتی حواسش به حوزه فرهنگ و اقتصاد هم باشد و
زود بفهمد گلوگاه‌های انحراف و زاویه پیدا کردن چگونه است و بگوید که فلان موضوع بازتاب فرهنگی در کف خیابان پیدا می‌کند.

در ادامه الهام یاوری کارشناس دیگر فرهنگی این برنامه خطاب به حجت الاسلام پورمحمدی گفت: بدون شک آموزش و پرورش از استوانه‌های مهم فرهنگی است و از دغدغه‌های اخیر دلسوزان فرهنگی افت شاخص‌های آموزش و پرورش دولتی به خصوص در دهه ۹۰ است، لذا فکر می‌کنید که چه عواملی در این ضعف آموزش و پرورش دولتی مؤثر است و چه پیشنهادهایی برای اصلاح این مسیر دارید؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ یاوری گفت: رشد آموزشی و تربیتی در گرو همکاری هوشمندانه دولت، آموزش و پرورش و وزارت علوم و خانواده‌ها است که باید یکدیگر را پذیرفته از برنامه‌های یکدیگر مطلع بوده امیدوار باشند که این برنامه‌ها نتیجه بخش خواهد بود.

وی‌ادامه داد: متأسفانه خانواده‌های ما به نظام آموزشی اعتماد کافی ندارند کافیست امکانات مادی داشته باشند تا فرزندانشان را در مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کنند. از طرفی دولت به خاطر گرفتاری‌هایی که دارد تصدی گری را به عهده خودش می‌گیرد و نیز می‌خواهد صاحب اختیار باشد. همچنین مسئولینی را می‌گذاریم که بدنه آموزش و پرورش او را قبول ندارند لذا او چگونه می‌تواند حدود یک تا یک و دو دهم میلیون آموزگار را هدایت کند؟

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: همچنین شاهد هستیم که معلمین از وضعیت رفاه مناسب از جمله وضع ظاهر و خودروی مناسب برخوردار نیستند و این‌ها اعتمادسازی میان دانش آموزان اثرگذار است، لذا این یک زنجیره است. پس دولت باید تصدی گری خود را کاهش دهد و به آموزگاران اعتماد کند و نظام آموزشی را در بسته و یک نظام دستوری وبسته قرار ندهد. در قانون برنامه سوم قرار بود بخشی از فعالیت‌های تصدیگری دولت در آموزش و پرورش و ورزش به صورت منطقه‌ای و استانی و به مردم واگذار شود.

وی‌در پاسخ به سوال کارشناس برنامه در خصوص آنکه آموزش، دفاع و بهداشت سه رکن م حاکمیتی است آخرین بخش‌هایی است که واگذار می‌شود، گفت: مهمترین موضوع حاکمیت امنیت است و امروز همه تئوری‌های امنیت این را می‌گوید، نیروی مسلح اگر پشتوانه و احساس همراهی مردمی را نداشته باشد روحیه جنگیدن ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‌گوئیم بهداشت و آموزش امر حاکمیتی است حاکمیت باید مدیریت و نظارت و بسترسازی کند و آموزش مردمی است و حاکمیتی نیست. لذا حضور سرپنچه‌های حاکمیت در همه عرصه‌های زندگی غلط است و همین است که کسری داریم و نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص اقتصاد در فرهنگ و هنر گفت: تفکر فرهنگی مهم است اما اقتصاد فرهنگ هم اهمیت بالایی دارد. پس چرا بحث اقتصاد که مطرح می‌شود ما نگاه ضد فرهنگ داریم، این نگاه اشتباه است. تا اقتصاد مولد گسترده با مشوق‌ها و سودهای قابل قبول در عرصه فرهنگ و هنر دخالت پیدا نکند، فرهنگ و هنر ارتقا پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: هیچ جای قانونی اساسی ما انحصار نیست اما ما محدودیت و انحصارطلبی کردیم و این ضد رشد فرهنگی است. مهم این است که ما بفهمیم جامعه باید فرهنگ و هنر را بسازد، به او اعتماد کنیم و در عین حال نظارت داشته باشیم. به نقاط ضعف اشاره می‌کنیم ولی فراموش نکنیم که دستاوردهایی هم داشته‌ایم و من کارگزار این نظام و جامعه بودم و اتفاقات خوب را نادیده نمی‌گیرم.

حجت الاسلام پور محمدی در خصوص جایگاه زن بیان کرد: جایگاه زن در تمدن ایرانی و اسلامی فوق‌العاده بالاست. امروز نقطه قوت نظام ما زنان هستند. زنان تابلوی انقلاب ما هستند. می‌توانید ببینید که در دوره حضورم در وزارت کشور در این زمینه چه کرده‌ام. معتقدم در بسیاری از جاها حضور زنان به نظم و سلامت محیط کمک بسیاری کرده است، هر جا که خانم‌ها بودند تقریباً از فساد مبرا بودند. اما ما زنان را آموزش ندادیم، من الان نمی‌توانم وزیر خانم بیاورم، باید خانمی برای آن موقعیت تربیت شده باشد، لذا ما باید از حالا برای حضور زنان برنامه‌ریزی کنیم و برای حضور بانوان ظرفیت ایجاد کنیم. اینکه مثلاً بدانیم برای چند سال آینده چند معاون وزیر و مدیر کل ما باید از زنان باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جامعه ما از جامعه گذشته متفاوت است، تربیت‌های دینی ما متناسب با زمان و مکان است، اسلام از زنان، وقار، حیا و توجه به خانواده خواسته است. ما باید حرمت خانواده و جایگاه خانواده را حفظ کنیم و زنان ما می‌خواهند در عرصه اجتماع حضور داشته باشند، لذا باید فضای بیشتری به حضور اجتماعی زنان ایجاد کنیم و به آن‌ها راحتی عمل بدهیم. متأسفانه تا به زنان امتیاز می‌دهیم ادارات محرومشان می‌کنند و ما باید طراحی داشته باشیم که این اتفاق رخ ندهد. خیلی‌ها در نظام اداری کار نکرده‌اند و طرح‌های توهمی می‌دهند، من فکر می‌کنم با فهمی که از حوزه اداری دارم می‌توانیم با یک فهم دقیق از جایگاه زنان دفاع کنم.

وی اظهار کرد: مسئله زنان را جدی‌تر بگیریم، از ظرفیت زنان خیلی بهتر می‌توانیم استفاده کنیم. شخصیت زنان برجسته است، خودشان حافظ شخصیت خودشان هستند، زنان ما به اصول پایبند هستند و مقابله با ناهنجاری‌ها را باید به خود زنان بسپاریم و من به مدیریت، تدبیر و هدایت صحیح معتقد هستم. پیشرفتی که در کشور اتفاق افتاده قابل توجه است و اگر آن نگاه هوشمندانه استفاده از همه ظرفیت‌ها و اعتماد برقرار شود زنان ما جایگاه مناسب خودشان را پیدا خواهند کرد. من فکر می‌کنم مقوله فرهنگ و هنر را باید جدی‌تر بگیریم، رهبری معظم جزو معدود شخصیت‌های کشور هستند که به مقوله فرهنگ و هنر بسیار بها می‌دهند و این فهم صحیح مدیریت اجتماعی است و این نیاز جامعه است که به فرهنگ و هنر توجه ویژه شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مقوله فرهنگ و هنر را باید جدی‌تر بگیریم. رهبری معظم جز معدود شخصیت‌های کشور هستند که جدا از شخصیت حقوقی شأن، در شخصیت حقیقی شأن به شدت به مقوله فرهنگ و هنر بها می‌دهند و وقت می‌گذارند.

وی ادامه داد: باید کتاب، کتابخوانی، رسانه، مطبوعات و خبرنگاران و ابعاد مختلف هنرمندان توجه خاص داشت و ما باید با آنها با فضای آشنا تر شویمو نیازهای آنان را درک کنیم و باید توجه کنیم که اگر هنر نباشد زندگی خشک می‌شود.

در ادامه این برنامه عبدالمهدی مستکین عضو ستاد انتخاباتی حجت الاسلام پورمحمدی گفت: یکی از بسامدترین کشورهایی هستیم که مقوله فرهنگ در آن در صدر است و باید گفت که موضوع فرهنگ در ادوار مختلف ریاست جمهوری، طفل گریزپا و طفلی بوده که بر سر راه قرار داشته است اما در دولت قرار حاج آقای پورمحمدی این طفل گریز پا صاحب خانه خواهد شد، لذا اگر ما می‌خواهیم کشتی را به ناخدایی با خدا بسپاریم، کسی که فرهنگ را پدرانه پاسداری کند او کسی جز حاج آقا پورمحمدی نخواهد بود.

وی ادامه داد: ایشان مویه‌ها و ناله‌های زیادی را از فرهنگیان به گوش دارد. بسیاری از آنها عزلت نشین و خانه نشین هستند اما خرد، شادی و شکوفایی در چهار سال دوره ریاست جمهوری حاج آقا، با بذر و نهال قوی که کاشته خواهد شد شاهد باردهی بسیار سرسبز و طربناکی خواهیم بود.

در پایان حجت الاسلام پورمحمدی گفت: مهم این است که نیازهای فرهنگی را بشناسیم حاشیه‌های فرهنگی را درک کنیم و حکومت و حکمرانی را بر اساس خردمندی، موانع و سنگ‌ها را برداریم و همدلی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما باید کمک کنیم راهنمایی و غم خواری‌شان را داشته باشیم و فکر می‌کنم می‌توانیم با شکوفایی جدی عرصه هنر و فرهنگ و در تمدن جدید اسلامی پیشتاز جهانی خواهیم شد.

کد خبر 6141133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha