۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی:

زن به عنوان قلب خانواده نقش تاثیر گذار در سطح جامعه و کشور دارد

زن به عنوان قلب خانواده نقش تاثیر گذار  در سطح جامعه و کشور دارد

مشگین شهر_ عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: زن به عنوان قلب خانواده نقش تاثیر گذار،اساسی و کلیدی در سطح جامعه و کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ابراهیمی شامگاه سه شنبه در حسینیه الزهرا حوزه مقاومت بسیج در مشگین شهر اظهار کرد: زن به عنوان قلب خانواده نقش تاثیر گذار، اساسی و کلیدی در سطح جامعه و کشور دارد و بالاترین و بهترین نقش یک زن تربیت انسان است.

وی افزود: شهدای والا مقام جمهوری اسلامی نیز همچون سردار سلیمانی در دامان یک زن عفیف پرورش یافته و تقدیم جامعه شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی از فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زن مسلمان ایرانی یاد کرد و گفت: علت احترام پیامبر گرامی اسلام (س) به ایشان را، نقش، ارزش و خلقت با عظمت او دانست.

ابراهیمی با بیان اینکه الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق است، تصریح کرد: براساس الگوی سوم زن و گفتمان انقلاب اسلامی نقش زن، یک نقش تاریخ ساز و تمدن ساز است و برخلاف الگوی زن غربی که حجاب و عفاف برایش تعریف نشده است، زن در الگوی سوم، توحید محور و تمدن ساز است.

ابراهیمی گفت: زن علاوه بر نقش همسرداری، خانه داری و مادری باید کنش گر اجتماعی و فرهنگی نیز باشد چرا که یک زن می‌تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف انقلابی اسلامی در سطح جامعه داشته باشد.

کد خبر 6141224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha