۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۱۳

آکادمی ملی علوم آمریکا اعلام کرد؛

تعریف جدید کارشناسان برای «کووید طولانی مدت»

تعریف جدید کارشناسان برای «کووید طولانی مدت»

یک گزارش جدید از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی می گوید که تعریف پیشنهادی جدید برای کووید طولانی می تواند به بیماران کمک کند تا کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، طبق تعریف جدید، کووید طولانی مدت یک بیماری مزمن است که پس از ابتلاء به کووید ۱۹ رخ می‌دهد و حداقل برای سه ماه وجود دارد.

مقامات فدرال از آکادمی‌های ملی خواستند تا موضوع تعریف کووید طولانی را بررسی کنند، با توجه به اینکه فقدان یک تعریف جامع برای آن منجر به مشکلاتی در تشخیص و درمان این اختلال شده است.

دکتر «هاروی فاینبرگ» رئیس بنیاد گوردون و بتی مور و رئیس کمیته نویسندگان، گفت: «فقدان یک تعریف ثابت برای کووید طولانی، تحقیقات را با مشکل مواجه کرده و تشخیص و مراقبت از بیماران را به تأخیر می‌اندازد».

او در بیانیه خبری آکادمی افزود: «کمیته ما امیدوار است که این تعریف واحد، که با نظرات جوامع تحقیقاتی و بیماران ایجاد شده است، به آموزش عمومی در مورد این وضعیت بیماری گسترده کمک کند.»

کارشناسان گفتند، کمیته‌ای که تعریف جدید را تهیه کرد از داده‌های بیش از ۱۳۰۰ نفر استفاده کرده است.

این تعریف بر این باور است که کووید طولانی مدت به طرق مختلف در هر سیستم عضوی از بدن انسان ظاهر می‌شود.

این تعریف می‌گوید کووید طولانی مدت می‌تواند درست پس از عفونت اولیه شروع شود یا ممکن است بعد از گذشت هفته‌ها یا ماه‌ها شروع شود. ممکن است فردی در طول عفونت اولیه خود هیچ علامتی نداشته باشد ولی به کووید طولانی مبتلا شود.

محققان افزودند که بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت ممکن است یک یا چند بیماری پزشکی قابل تشخیص نیز داشته باشند. این عارضه می‌تواند هر یک از سیستم‌ها و اندام‌های اصلی بدن و حتی اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب را درگیر کنند.

علاوه بر این، کووید طولانی مدت می‌تواند مشکلات سلامتی موجود را تشدید کند و همچنین به عنوان یک وضعیت جدید ارائه شود.

این کارشناسان گفتند که این علائم و شرایط می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و می‌تواند در عرض چند ماه برطرف شود یا برای سال‌ها باقی بماند.

به گفته کارشناسان، هر کسی بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا پیشینه، ممکن است به کووید طولانی مبتلا شود.

کد خبر 6141293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha