۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۴:۲۷

سنتکام:

۹ پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کردیم

۹ پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کردیم

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از رهگیری و انهدام ۹ پهپاد یمنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام از رهگیری پهپادهای یمنی خبر داد.

براین اساس، سنتکام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما موفق به رهگیری و انهدام ۹ پهپاد یمنی شدیم. ۸ پهپاد بر فراز یمن و یک پهپاد بر فراز خلیج عدن رهگیری و منهدم شد.

در ادامه این پیام آمده است: طی این عملیات هیچ آسیب یا تلفاتی به نیروهای آمریکایی، ائتلاف بین المللی، و یا کشتی‌های تجاری وارد نشد. این عملیات پس از آن انجام شد که این پهپادهای تهدیدی آشکار و قریب الوقوع برای آمریکا، نیروهای بین المللی، و کشتی‌های تجاری تشخیص داده شدند.

این پیام پس آن منتشر می‌شود که سازمان کشتی رانی تجاری انگلیس از غرق شدن یک کشتی یونانی به نام توتر در آب‌های دریای سرخ یک هفته پس از هدف قرار گرفتن از سوی جنبش انصارالله یمن خبر داد.

آمریکا گرچه تاکنون با همراهی انگلیس و سایر متحدانش اقدام به حملات سطحی به مواضع انصارالله یمن کرده است اما به طور پیوسته می کوشد با توجه به سابقه درگیری خود در افغانستان و نیز سابقه عربستان در منازعه با این گروه، خود را از باتلاق یمن دور نگه دارد.

کد خبر 6141334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      1 0
      کی باید بفهمید غربی های وحشی می خواهند نام آسیا را حذف کنند و در صدد الحاق آسیا به غرب هستند
    • NP ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      1 0
      فکر کنم اون ۹ تا پرنده ای که هدف قرار دادید دقیقا ۹ تا پرنده مرغ دریایی بوده . حتی فرمانده سنتکام هم این روزا توهم زده شدید شده با حمله یمنی ها و سایر گروه ها به دفاع از ملت غزه ..