۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۱۴

سازمان ملل:

شرایط در کرانه باختری رو به وخامت است

شرایط در کرانه باختری رو به وخامت است

مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل از وخامت اوضاع در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولکر تورک، مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره شرایط وخیم کرانه باختری هشدار داد.

بر این اساس، وی اعلام کرد: ما شاهد آن هستیم که وضعیت در کرانه باختری به شدت رو به وخامت است. همچنین ما نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت فلسطینیان در غزه و درد و رنج بی پایان فلسطینیان هشدار می‌دهیم.

ولکر تورک که در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سخن می‌گفت، در ادامه خاطر نشان کرد: شاهد آن هستیم که شرایط در کرانه باختری خوب نیست و بیت المقدس شرقی نیز به طرز چشمگیری شاهد وخامت اوضاع است.

این مقام ارشد سازمان ملل با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری افزود: از ماه اکتبر تا ۱۵ ژوئن، ۵۲۸ فلسطینی شامل ۱۳۳ کودک به دست شهرک نشینان یا نظامیان صهیونیست شهید شده‌اند. در بسیاری از موارد نگرانی جدی از کشتار غیرقانونی فلسطینیان وجود دارد.

ولکر تورک تاکید کرد: در همین بازه زمانی تنها ۲۳ نظامی صهیونیست در درگیری با فلسطینیان در کرانه باختری کشته شده‌اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل گرچه در گزارش‌های متعدد رژیم صهیونیستی را به نقض آشکار حقوق بشر به ویژه نقض حقوق کودکان متهم ساخته است اما کشورهای غربی همانند آمریکا به طور تمام قد در کنار تل آویو ایستاده و از این رژیم در نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کنند.

کد خبر 6141335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha