۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

آماده‌باش پناهگاه‌های ورشو پس از اظهارات دودا درباره تجزیه روسیه!

آماده‌باش پناهگاه‌های ورشو پس از اظهارات دودا درباره تجزیه روسیه!

شهردار پایتخت لهستان از برگزاری مانوری با هدف حصول اطمینان از کیفیت و عملکرد درست منابع آب آشامیدنی و برق اضطراری در پناهگاه‌های این شهر خبر داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رافال ترزاسکفسکی، شهردار ورشو با اشاره به برگزاری مانور بدون هماهنگی جهت اطمینان از عملکرد مناسب خدمات اضطراری پناهگاه‌های این شهر گفت که این مانور «محض احتیاط» انجام شده است!

وی دراین‌باره گفت: به عنوان بخشی از برنامه ایمنی ورشو، در حال بازرسی زیرساخت‌های حیاتی هستیم. دیروز تمام خدمات شهری مانور آموزشی داشتند و بنابراین ما آماده‌ایم.

شهردار ورشو افزود: در حال آماده‌سازی منابع و ذخایر آبی و تدارک انبارها برای ذخیره تجهیزات اضافی همچون ژنراتور هستیم. باید برای هر نوع شرایطی مهیا باشیم.

ترزاسکفسکی همچنین تصاویری از این مانورها را در شبکه «ایکس» منتشر کرد و با اشتراک متنی که به نظر در تلاش برای فرونشاندن نگرانی مردم ورشو نگاشته شد، نوشت: صرفا مانور است!

به گفته شهردار ورشو، خدمات برق و آب، پلیس، آتش‌نشانی و ارتش همه برای آزمایش «سناریوهای مختلف واکنش در شرایط بحرانی احتمالی با هم همکاری کردند.»

ورشو حدود ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد و قادر است تا در تونل‌های مترو، پارکینگ‌های زیرزمینی و سایر پناهگاه‌های مشخص‌شده به حدود سه میلیون نفر خدمات بدهد.

مانورهای اضطراری در ورشو کمتر از دو روز پس از آن برگزار شد که آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان خواستار «استعمارزدایی از روسیه از طریق تجزیه آن به کشورهای کوچک‌تر» شد! اظهارات و ادعاهای او در جریان کنفرانس موسوم به «صلح اوکراین» در سوئیس مطرح شد!

ورشو همواره یکی از حامیان صریح کی‌یف بوده است. لهستان یکی از مراکز لجستیکی برای تقریبا تمام محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از ناتو به اوکراین محسوب می‌شود و از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همواره از این کشور حمایت کرده است.

کد خبر 6141562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      18 58
      روسیه مثل غرب احمق نیست بمب بریزه رو سر مردم عادی
      • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
        16 2
        حماقتش از حمله نظامی به اوکراین و ایجاد این حجم بزرگ از خساراتیه خودش اشکاره و دوما خودش بهت گفت این و؟
      • حمید رضا IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
        18 2
        آره ثابت کرده که خیلی انسانها رو دوست داره چون مناطق غیر نظامی رو در اوکراین شدیداً موشکباران و بمب باران میکنه
      • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
        6 3
        چرت نگو..چرت نگو
    • رحمانی ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      5 19
      دولت لهستان اسیرانگلیس وامریکا وصهیونیست شده به یک فوت روسیه هم بندنیست مترسک انگلوساکسونها بیش نیست
    • م ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      3 6
      خیلی از جنگها قبل از شلیک اولین گلوله، شروع می‌شوند. ظاهرا آقایان خوشی زده زیر دلشون و دلشون آتیش بازی خواسته، در حالیکه مردم عادی از این کارها و حرفها نفرتشان میگیره.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      3 12
      این سیاستمدار ورئیس جمهور لهستان(آقای دودا) بعد از کنفرانس در سوئیس واظهارتش در رابطه با روسیه هنوز واکنشی از طرف مقابل ندیده دود از کله اش بلند شده وبعد به عواقب سخنانش فکر کرده وبه یاد جنگ جهانی دوم افتاده که چگونه روسیه با مقاومت سر سختانه خود قوای متفقین از پای درآورد.
    • ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      2 0
      روسیه در جنگ جهانی دوم جزء متفقین بوده ودر متن اشتباه تایپی صورت گرفت تصحیح می‌شود( روسیه بعنوان متفقین)
    • ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      3 11
      گیرم که خلق رابه فریبت فریفتی با دست انتقام طبیعت چه میکنی! حفظ مردم الزاماً حفظ حکومت نیست و این سیاستی که ورشو پیش گرفته نوعی خودکشی عاشقانه است برای عشقی که ترکش کرده والبته باید که اینچنین بشه غرب وحشی !!ب به پایان سلام کن پدر آمریکا و صهیون و داعش به پایان سلام کن !!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      4 13
      غرب وحشی و تروریست و دزد باید که بره زیر زمین بخوابه ویا بخوابه توی قبر زیر زمین ان شا الله یک عمر دنیا رو با جنایت و وحشی‌گری چاپیدن و با اموال دزدی زندگی نکبتی کردند دنیا رو به کثافت و نجاست کشوندن حالا ان شا الله روسیه همرو خاکستر میکنه در اصل این خداست که در میدونه
    • نوریه بیگم صدخروی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      2 3
      این امریکا وغرب وحشی ودارودسته چپاولگر وغارتگر اروپایی هستند که خون ریز وخونخوار هستند بمبهایی که در ویتنام ویوگسلاوی ودیگر جاها که خیلی زیادند و ناتوی حرام زاده واروپای فاشیست وابله ودیوانه برسر مردمان بیگناه آوردن رودر نظر بگیرید این طرفدار های انگلوساکسونهای احمق نوکر ها بدتر از ارباب هستند وسنگ