۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

رییس دانشگاه شهرکرد:

دانشگاه شهرکرد از حالت رکود خارج شد

دانشگاه شهرکرد از حالت رکود خارج شد

شهرکرد-رییس دانشگاه شهرکرد گفت: در دولت سیزدهم فعالیت‌های گره‌گشایی در دانشگاه شهرکرد انجام شد که این دانشگاه را از حالت رکود خارج کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیگیری اختصاصی زمین برای مسکن اساتید و کارکنان که چندین سال بلاتکلیف مانده بود با پیگیری‌های مکرر تغیرات کاربری آن انجام شد که این مورد از جمله فعالیت‌هایی است که گره گشا برای دانشگاه بود.

وی تصریح کرد: افتتاح خوابگاه متأهلین مصوب دو دوره سفر رئیس جمهور شهید بود که در این راستا اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافت و دو بلوک ۳۰ واحدی برای دانشجویان متأهل ایجاد شد.

پیرعلی به تجهیز خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ۲ خوابگاه دختران در این دانشگاه مجهز و دانشجویان ارشد و دکتری در آنجا مستقر شدند.

وی تعمیر و تجهیز سلف سرویس‌ها را از دیگر اقدامات دانشگاه شهرکرد عنوان و بیان داشت: امکاناتی را در اختیار سلف مرتبط با خانم‌ها گذاشته‌ایم و همچنین سلف آنها تفکیک شد.

پیرعلی با اشاره به اینکه مشکلاتی را جهت اختصاص زمین برای چمن مصنوعی در دانشگاه داشتیم یادآور شد: چمن مصنوعی دانشگاه شهرکرد با پیگیری‌های انجام شده سازمان دهی شد.

وی همچنین به افتتاح خوابگاه دخترانه دانشکده هنر فارسان نیز اشاره کرد و گفت: این خوابگاه از سال ۸۷ بلاتکلیف مانده بود اما با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر ۲۶۶ دانشجو خانم رشته هنر و علوم انسانی در آنجا مستقر هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد از نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: مرکز لرزه‌نگاری را در دولت سیزدهم در دانشگاه افتتاح شد و برای گروه عمران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور وصل است.

وی با بیان اینکه در این مدت گلخانه یک هزار متری به ۳ هزار و ۵۰۰ متر افزایش یافت و زمینه اشتغال ۱۳ نفر را فراهم ساخته و به خارج از کشور صادرات دارد.

پیرعلی از اختصاص زمین ۳ هزار متری دیگر با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای یک گلخانه دیگر خبر داد و افزود: این گلخانه‌ها کارگاهی آموزشی و ترویجی برای دانشگاه و یک واحد تولیدی برای سرمایه‌گذاری هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینی و نوآوری فولاد مبارکه با اعتبار ۴ میلیارد سرمایه به‌صورت تعاملی ایجاد شده است و زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت را فراهم می‌کند.

وی از افتتاح بوستان شهیدان دانشجو با تمثال ۷۰ شهید در دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: سومین کنگره شهدای دانشجو نیز در این ایام برگزار شد.

پیرعلی با بیان اینکه ۷ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۵ هیئت علمی داریم بیان داشت: از سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، در جذب دانشجو ۵۰ درصد افزایش داشتیم و ۱۶ رشته جدید در دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد یادآور شد: ۲۰ نفر دانشجوی بین‌المللی در سال ۱۳۹۶ وارد دانشگاه شهرکرد شده و در سال ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدند، اما درحال حاضر ۳۰۴ دانشجو از کشور عراق در دانشگاه داریم و ۲۰۰ نفر هم مهرماه جذب خواهد شد.

وی افزود: جذب دانشجویان بین‌المللی گرفتاری‌های خاص خود را دارد، چراکه با دانشجویان ایرانی نمی‌توانند تحصیل کنند و نیاز به مترجم دارند و در رشته‌های حقوق خصوصی و حقوق جزا فعال هستند.

کد خبر 6141711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha