۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد؛

اهمیت انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به افراد جامعه

اهمیت انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به افراد جامعه

شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تبلیغات به معنی رساندن پیام به مخاطب است، گفت: اساسی‌ترین موضوعی که ما باید به مخاطبان انتقال دهیم گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری امروز در کلاس معارف مدیران استان اظهار کرد: یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است.

وی افزود: تبلیغات و اطلاع‌رسانی به معنای رساندن پیام به مخاطب است و قاعدتاً اساسی‌ترین موضوعی که ما باید به مخاطبان انتقال دهیم گفتمان انقلاب اسلامی و خوانشی است که امام خمینی (ره) از اسلام در قرون اخیر داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه گفتمان ایشان امتداد اندیشه عالمان شیعه در طول تاریخ در وجه حکومتی و سیاسی است، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا این گفتمان را به مخاطبان در سرتاسر عالم انتقال دهیم.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)، اضافه کرد: ایشان فرمودند «ما بر آنیم تا پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع عالم به اهتزاز درآوریم» این پیام باید به عنوان یک پیام و گفتمان خاص در اندیشه اسلامی تولید، اقناع نخبگانی و پس از آن نیز اقناع عمومی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مبلغان دینی رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان است در حقیقت اساسی‌ترین وظیفه این افراد تعمیق گفتمان و توسعه مخاطب در فضای تبلیغات اسلامی است و بر همین اساس باید قرآن کریم محور و مبنای امور در سازمان تبلیغات اسلامی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: در این طرح ۹.۶ درصد از جمعیت استان مخاطب حدود ۳۰ آیه مبنایی از قرآن کریم قرار گرفتند و از نظر جذب مخاطب در رتبه دوم کشوری قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی برای تأمین مهندسی فکر اسلامی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم است که «طرح ولایت» در راستای تحقق این امر در حال انجام است و مخاطبان آن نیز اساتید حوزه‌های علمیه و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند که هر گروه از آن‌ها مخاطبانی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت گفتمان‌های عمومی و برنامه سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق این مهم، افزود: در حقیقت این موضوع که اندیشه اسلامی به صورت عمومی به سایر مخاطبان انتقال داده شود از اهمیت بالایی برخوردار است و حدود یک هزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی در استان، ۳۰۰ مداح، اصناف و… به انجام این مأموریت مشغول هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: تبلیغ در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری نیز در قالب طرح «فصل استقبال» برای سومین سال در حال انجام است.

وی با تاکید بر اهمیت بانوان در جامعه، عنوان کرد: در این حوزه سازمان تبلیغات اسلامی طرحی را مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب با عنوان «زن مسلمان ایرانی» یا «الگوی سوم در مقابل زن شرقی و زن غربی» پیش می‌برد و ذیل این مسئله نیز دختران هستند که حدود ۱۷۰ هزار از جمعیت چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند، موضوع محوری سازمان در این زمینه نیز زیست عفیفانه است که شبکه دختران حاج قاسم در کل استان فعال شده همچنین همایش دختر خاله‌ها و زن، زندگی، ایستادگی از جمله برنامه‌هایی بود در همین راستا برگزار شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در استان حدود ۵۰ هزار نوجوان وجود دارد که شامل پسران ۱۲ تا ۱۶ سال و دختران ۹ تا ۱۴ سال هستند، برای این طیف از جامعه نیز امسال اجرای طرح نسل قاسم در دستور کار قرار گرفت و از ۲۰۰ نقطه استان ۲۰۰ گروه طراحی شد که این افراد در برنامه‌هایی مانند اردوی نسل قاسم که شامل زیارت قبر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید از ۱۱ کارخانه استان یزد بود شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: تأسیس مرکز رسانه انقلاب اسلامی یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری قرار دارد و با وجود اینکه این مرکز در ابتدای مسیر است اما گام‌های خوبی برداشته شده و در شبکه‌های اجتماعی ارتباط بالایی با مخاطبان برقرار شده است.

وی یادآور شد: در حوزه سخت‌افزاری حدود ۱۸۰ خانه عالم در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تعمیر، مرمت و نگهداری این خانه‌ها برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است همچنین امید است با تأمین بودجه لازم ایجاد این خانه‌های عالم در دستور کار قرار بگیرد چراکه طی سالیان گذشته امکان تأسیس مورد جدید وجود نداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال گذشته دو اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های خانمیرزا و فلارد تأسیس شد و سال پیش از آن نیز در شهرستان سامان افتتاح اداره تبلیغات اسلامی صورت گرفت و در حال حاضر تنها در شهرستان‌های بن و فرخشهر این اداره وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ضعف نیروی انسانی است، افزود: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پست‌های مصوب این اداره‌کل خالی است و ما با نیروی کمتر از ۵۰ درصد کارها را به پیش می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت اندیشه مقاومت با محوریت آیات نورانی قرآن کریم یکی از مباحث گفتمانی مهم در سازمان تبلیغات اسلامی است که تحقق این امر با اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ایام محرم در دستور کار قرار دارد و محور این طرح نیز آیاتی است که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در مسیر سفر خود به کار برده‌اند.

کد خبر 6141813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha