۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

رییس دانشگاه یزد:

شرکت در انتخابات صحنه عزت و حماسه ملی است

شرکت در انتخابات صحنه عزت و حماسه ملی است

یزد- رییس دانشگاه یزد گفت: شرکت در انتخابات صحنه عزت و حماسه ملی است و طبق فرمایش رهبر انقلاب، حماسه انتخابات تکمیل حماسه بدرقه شهیدان خدمت است و برای تکمیل آن حماسه لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کلانتری روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد انتخابات دانشگاهیان استان با اشاره به اهمیت بحث انتخابات گفت: انتخابات یک نوع برائت از مشرکین به حساب می‌آید از این منظر که دشمنان ایران و رسانه‌های جمعی استکبارات اهمیت انتخابات در این برهه از زمان درک کرده و برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات تلاش می‌کنند.

وی افزود: ما عید غدیر را در پیش داریم و این امر یک تلنگری است از این بابت که با حضور در انتخابات تجدید پیمانی با ولایت داشته باشیم و ضروری است که هم در انتخابات شرکت کنیم و هم دیگران را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم این خود یکی از مصادیق بارز امر به معروف است به دلیل اهمیتی که انتخابات دارد.

رییس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان یزد، شرکت در انتخابات را صحنه عزت و حماسه ملی عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حماسه انتخابات تکمیل حماسه بدرقه شهیدان خدمت است و برای تکمیل آن حماسه لازم است که در انتخابات شرکت کنیم.

کلانتری با بیان اینکه شرکت در انتخابات ارزش قائل شدن برای پرچم کشور است افزود: رای به هرکدام از نامزدها رای به جمهوری اسلامی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب رای به نظام و سازوکار انتخابات است و کسانی که در امر انتخابات فعالیت می‌کنند در واقع در سنگر دفاع از نظام خدمت می‌کنند و مجاهد فی سبیل‌الله به حساب می‌آیند.

تلاش برای تثبیت نظام یکی از بارزترین راه‌های رسیدن به قله‌های پیشرفت کشور است

رییس دانشگاه یزد اظهار کرد: ما نزدیک قله‌ها هستیم. رسیدن به قله‌ها راه‌های مختلفی دارد و یکی از بارزترین راه‌های آن تلاش ما برای تثبیت نظام است و یکی از پارادایم های تثبیت نظام این است که به سازوکارهای تثبیت و تقویت نظام احترام گذاریم که مهمترین آن انتخابات است.

کلانتری افزود: انتخابات را باید مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی جدی بگیریم. در انتخابات قبلی همه اقشار دانشگاهی اعم از تشکل‌ها، دانشجویان و مجموعه مدیریت دانشگاه‌ها پای کار آمدند که با مشارکت یکدیگر فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفت که باعث آبروی آموزش عالی شد.

وی یادآور شد: استان یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد در زمینه تولید محتوا و فضاسازی انتخابات خوش درخشید و امیدواریم در این انتخابات نیز با همیاری یکدیگر سربلند بیرون آییم.

وی بیان کرد: مقرر شده است در ستاد انتخابات استان یک سری برنامه‌های مشترک و اختصاصی انجام شود که امید داریم با همکاری تمام دانشگاه‌ها این برنامه‌ها به درستی اجرا شود.

کلانتری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ضیافت اندیشه اساتید با محوریت انتخابات، برگزاری مناظره‌ها با حضور نمایندگان نامزدها، برگزاری تریبون‌های آزاد، فضاسازی سالن‌های امتحانات با حال و هوای انتخابات و … تاکید کرد.

دانشگاهیان در رویداد مهم سیاسی کشور نقش آفرینی می کنند

دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری و ضرورت نقش‌آفرینی شایسته دانشگاهیان در این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت قوی و حداکثری مردم در انتخابات و نیز نقش پیشگامی و مؤثر دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه به ویژه نقش دانشگاه در ارتقا میزان و کیفیت مشارکت سیاسی از سوی وزارت علوم ستاد انتخابات دانشگاهیان با حضور صاحب نظران و مسئولان دانشگاهی تشکیل شده است.

محسن رفیعیان افزود: یک سری ابلاغیه‌هایی از سوی وزارت علوم مبنی بر راهبردها و اقدامات اجرایی در جهت انسجام در برنامه ریزی و تقویت سازو کارهای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات به دانشگاه ها ابلاغ شده و این نشست در این راستا شکل گرفته است.

لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای افزایش شور انتخاباتی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد یکی از اقدامات مورد تاکید را استفاده حداکثری از فضای مجازی در راستای افزایش شور انتخاباتی عنوان کرد و افزود: باید در پیشبرد برنامه‌های طراحی شده برای انتخابات در فضای رسانه به شکل جدی فعالیت داشته باشیم و تیم‌های رسانه‌ای قوی فعال کنیم.

وی تصریح کرد: بحث طراحی اتوبوس انتخابات در راستای پوشش برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها نیز یکی دیگر از مباحث مهمی است که در این دوره از انتخابات مورد توجه قرار گرفته است که باید به طور جدی این امر را دنبال کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی، همکاری و هم‌افزایی همه دانشگاه‌های استان بتوانیم موارد را اجرایی کنیم و در تمهید و نقش‌آفرینی مناسب دانشگاهیان برای برگزاری انتخاباتی پرشور، طبق منویات مقام معظم رهبری، این امر تکمیل حماسه تشییع پیکر رییس جمهور شهید باشد.

در ادامه این نشست، رؤسا و معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه‌های خود در زمینه انتخابات ارائه دادند و در خصوص برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مهم با اعضای جلسه به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 6142047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha