۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۰

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل:

نیروی انسانی ماهر اولویت توسعه در اردبیل است

نیروی انسانی ماهر اولویت توسعه در اردبیل است

اردبیل- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: نیروی انسانی ماهر اولویت اول هرگونه برنامه توسعه در استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی بعد از ظهر چهارشنبه در رویداد خبری نخستین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های این اداره کل در حوزه آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر، اولویت اول هر گونه برنامه توسعه در استان است.

وی افزود: تلاش داریم با هدفمند کردن ارائه آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف، متناسب با رسته‌های اشتغالزایی استان، آموزش‌های منجر به اشتغال ارائه دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: طرح‌های نوین آموزشی اداره کل مشتمل بر طرح آموزش رشته‌های نوین و متناسب با نیاز جامعه اعم از هوش مصنوعی و رباتیک، گسترش آموزش‌های مهارتی صنایع با استفاده از ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی، ساماندهی مهارت آموختگان و شاغلین صنعت ساختمان و تعامل آموزش‌های مهارتی و اشتغال است.

یونسی با بیان اینکه مهارت آموزی اثربخش، یک فعالیت جمعی است و به بلوغ سیاستگذاری نیاز دارد، گفت: از این رو آموزش مهارتی منجر به اشتغال، نیازمند همکاری شرکا و مشارکت همه سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه اشتغال پایدار در استان است.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ۱۹ مرکز فعال و ۳۷۱ آموزشگاه آزاد فعال در سطح استان آموزش‌های مهارتی متنوع به جوامع هدف به منظور توسعه و گسترش تربیت نیروی ماهر و آموزش‌های منجر به اشتغال، انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: لازم است نهضت مهارت آموزی به عنوان یک نیاز جدی مورد توجه قرار گرفته و همه پروژه‌ها دارای پیوست مهارتی باشند و با توسعه مهارت آموزی، زمینه انحراف در بسیاری از طرح‌هایی که از تسهیلات اشتغالزایی استفاده می‌کنند، از بین می‌رود.

کد خبر 6142190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha