۱۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۵:۳۱

ویس کرمی:

نیروی انسانی ماهر پشتوانه توسعه کشور است

نیروی انسانی ماهر پشتوانه توسعه کشور است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان لرستان گفت: اگر منابع انسانی و نیروی کار هر کشور از مهارت لازم برخوردار باشد به طور حتم این منابع انسانی تبدیل به یک پشتوانه برای توسعه آن کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، حامد ویس کرمی ظهر پنج شنبه در همایش حفاظت، ایمنی و ارتقا مهارت در محل سالن اجتماعات اداره کل کار و امور اجتماعی لرستان اظهار داشت: باید از نیروی کار موجود در جامعه صیانت لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت کار و امور اجتماعی صیانت از نیروی کار ماهر و منابع انسانی در کشور است، خاطر نشان کرد: یکی از راهبرد های صیانت از نیروی کار در کشور ایمنی، بهداشت و ارتقا حفاظت فنی کار است.

مدیر کل کار و امور اجتماعی استان لرستان با تاکید بر حفاظت و حراست از نیروی کار و منابع انسانی در کشور عنوان کرد: به طور حتم زیر بنای توسعه در کشور نیروی کار سالم و ایجاد امنیت و ارتقا سطح ایمنی شغل است.

ویس کرمی با بیان اینکه در راستای ایجاد امنیت شغلی و ارتقا امنیت نیروی کار در کشور قوانین و مقرارتی وضع شده است، بیان داشت: در قانون کار، فصلی را به این بخش اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در قوانین و مقررات بین المللی کار نیز یکی از اساسی ترین محور ها، ایمنی کار و بهداشت کارگران است، یادآور شد: همچنین برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه در دنیا بر اثر بروز حوادث ناشی از کار خسارات اقتصادی فراوانی به کارگاهها و واحدهای تولیدی وارد می شود، خاطر نشان کرد: بر اثر این حوادث علاوه بر به مخاطره افتادن جان کارگر بر تجهیزات کارگاه نیز خسارات فراوانی وارد می شود.

ویس کرمی با اشاره به اینکه با بروز این حوادث امر تولید نیز با مشکل مواجه می شود، عنوان کرد: واحد های تولیدی با صدمه و ضایعه نیروی کار هزینه های غیر قابل جبرانی را خواهند دید.

وی با تاکید بر شناسایی تهدید ها و برطرف کردن حوادث ناشی از کار بیان داشت: باید با رعایت مقررات ایمنی، حفاظت فنی و ارتقا مهارت در میان نیروی کار در جامعه در راستای جلوگیری از حوادث ناشی از کار حرکت کرد.

مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه رعایت مقررات ایمنی، حفاظت فنی و ارتقا سطح مهارت در میان نیروی کار به طور حتم در افزایش بهره وری تاثیر خواهد داشت یادآور شد: رعایت این موارد باعث ارتقا کیفیت در تولید، تولید بهینه و افزایش بهره وری خواهد شد.

کد خبر 1110241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha