۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

پخت و توزیع طعام غدیر مهمونی کیلومتری در موکب علمدار

پخت و توزیع طعام غدیر مهمونی کیلومتری در موکب علمدار

موکب علمدار در مهمونی کیلومتری امسال بنا دارد تا با پخت و توزیع غذا در این موکب سهمی در ثواب اطعام غدیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن کیلومتری عید غدیر که در دو سال گذشته با استقبال خوب مردم برگزار شد به سال سوم رسید. امسال این جشن بزرگ در تهران از میدان آزادی تا خیابان دماوند تقاطع سبلان میزبان ۵ میلیون نفر از تهرانی‌هایی خواهد بود که در بیعتی دوباره با حضرت علی (ع) در بزرگترین شیعیان شرکت می‌کنند.

اتفاق ویژه امسال حضور ۲۲۰۰ موکب مردمی در مهمانی کیلومتری است که اقدامات اولیه و ثبت نام آنان از چندی قبل آغاز شده و موکب‌ها در روز جشن کار خدمت رسانی و توزیع خوراکی را برعهده دارند. از دیگر پویش‌هایی که قرار است در جشن غدیر امسال اجرا شود پویش لقمه میلیونی و مشارکت مردم در اطعام این روز که از ثواب زیادی برخوردار است و همچنین پویش خادمی نوجوانان است که به همت نوجوانان و با خادمی در موکب‌ها اجرا می‌شود.

حسین ریسی از خادمین موکب علمدار که سال گذشته در مهمونی ۱۰ کیلومتری حضور داشتند امسال نیز با برپایی موکبی به شرکت کنندگان در این جشن خدمات رسانی می‌کنند. وی در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های سال گذشته اذعان داشت: ما در موکب علمدار از منطقه ۱۴ که از جمله موکب‌هایی است که در مناسبت‌های مختلف مذهبی اقدام به برپایی موکب می‌کند سال گذشته اتفاق خوبی را رقم زدیم و بچه‌هایی که از یک شب در حال تأمین تدارکات بودند در مهمونی ۱۰ کیلومتری خادمی امیرالمومنین (ع) را کردند.

وی افزود: در موکب سال گذشته پخش شربت، شیرینی، سیب زمینی سرخ کرده، فلافل و خوراکی‌های دیگر را داشتم که کار توسط ۴۰ نفر از خادمین برنامه ریزی و انجام شد.

ریسی همچنین تصریح کرد: برنامه امسال هنوز مشخص نیست اما توزیع هندوانه، شربت، فلافل، سیب زمینی و ساندویچ بندری را داریم و ۲۵ نفر از خادمین ما برای کار در موکب اعلام آمادگی کرده‌اند.

این خادم موکب در جشن کیلومتری گفت: طیف خادمین ما جوان و نوجوان هستند و نکته متفاوت موکب ما آشپزخانه‌ای است که در خود موکب داریم پخت و پز غذا در خود موکب صورت می‌گیرد.

ریسی عنوان کرد: موکب در سال‌های قبل از جشن کیلومتری هم برپا بود و برنامه مفصل پذیرایی با برقراری چایخانه ویژه و اجرای گروه سرود و شعبده بازی و غیره داشتیم و امیدواریم امسال بتوانیم در جشن کیلومتری غدیر این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

کد خبر 6142629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha