۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۷

آیت‌الله میرباقری شاهرودی:

رییس جمهور ایران اسلامی باید مأموریت تمدنی را درک کند

رییس جمهور ایران اسلامی باید مأموریت تمدنی را درک کند

سمنان- نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رییس جمهور ایران اسلامی باید مأموریت تمدنی را درک و در مسیر تحقق آن گام بردارد.

آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور مناسب و در خط انقلاب بیان کرد: رئیس جمهور تَراز کسی است که هم آرمان‌گرا و هم واقع‌بین باشد البته واقع‌بینی این نیست که مناسبات قدرت را فقط در سایه امپراتوری‌های حاکم بر جهان بفهمد.

وی با بیان اینکه واقع‌بینی این است که ظرفیت تاریخی و مأموریت تمدّنی و آخرالزّمانی ملت ایران را که به حکومت جهانی اسلام منتهی می‌شود، درک کند و در این مسیر گام بردارد، افزود: باید چنین رئیس جمهوری را داشته باشیم.

نماینده استان سمنان در خبرگان رهبری بیان کرد: رئیس جمهور تراز کسی است که دغدغه حل مسائل کشور را در شرایط پیچیده مرتبط با مسائل مختلف جهان و گذشته تاریخی خودمان دارد و به شدت اهتمام به این موضوع خواهد داشت.

آیت الله میرباقری شاهرودی با بیان اینکه آرمانی که باید رئیس جمهور تراز در راه آن حرکت کند همان آرمان حکومت جهانی اسلام و انقلاب جهانی و اقتدار اسلام است، گفت: به تعبیر دیگر رئیس جمهور کسی است که آرمان‌های بزرگ عصر ظهور مانند عدالت و کرامت جهانی و… را دانسته و در راه آن گام بردارد.

وی با بیان اینکه ما باید به آرمان‌های جهان اسلام و انقلاب جهانی اسلام منتظم باشیم اما بتوانیم نسبت این آرمان‌ها با وضعیت ملی و وضعیت دنیای اسلام تعیین کنیم، افزود: این امر سبب می‌شود تا واقع بینانه به سمت آرمان‌ها گام برداریم.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه گفت: در نتیجه اولاً آرمان گرایی برای تحقق عدالت جهانی و انقلاب جهانی اسلام و تعیین نسبت آن را وضعیت ملی و دنیای اسلام دو اصل آرمان گرایی و واقع بینی است که یک رئیس جمهور تراز باید داشته باشد.

آیت الله میرباقری شاهرودی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری که اتوپیای غربی را فهم می‌کند، ولی قدرت درک آرمان‌های تاریخی ملت ایران به‌عنوان آرمان‌هایی جذّاب و شورانگیز را ندارد، او در تراز جمهوری اسلامی نیست، تاکید کرد: رئیس‌جمهور در برنامه‌ریزی ملی، باید توجه کند که ادبیات توسعه غربی در ایران شکست خورده است.

کد خبر 6143143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha