۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶

امام جمعه موقت دماوند:

غدیر یک مساله شیعی نیست و احیا کننده قدرت اسلام است

غدیر یک مساله شیعی نیست و احیا کننده قدرت اسلام است

دماوند- امام جمعه موقت دماوند گفت: غدیر یک مساله شیعی نیست و احیا کننده قدرت اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود اکبریان، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر خط بطلان بر نگاه غلط سکولاری است که عده‌ای به اسلام دارند، آنهایی که سعی می‌کنند اسلام را از مسائل سیاسی و اجتماعی کنار بگذارند و در مسائل شخصی منحصر کنند.

وی افزود: غدیر یک مسئله شیعی نیست و احیا کننده قدرت اسلام است؛ اسلام از حکومت، با مفهوم ولایت تعبیر می‌کند و ولایت یعنی ارتباط ناگسستنی در نظام سیاسی اسلام، یعنی آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد؛ لذا جمهوری اسلامی و انقلاب، احیاگر معنای ولایت است و این نکته را به رخ جهانیان کشاند.

امام جمعه موقت دماوند گفت: هفتم تیر، سالروز شهادت یکی از شاخص‌ترین نظریه پردازان گفتمان انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله بهشتی است و در انتخاب مدیران، با عنوان شایسته سالاری و شایسته گزینی اصلی مطرح است.‌

اکبریان با تبریک هفته قوه قضائیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود؛ به این معنی که هر کس مورد ظلم قرار گرفت، کم یا زیاد، امید در دل داشته باشد که می‌تواند حق خود را با مراجعه به قوه قضائیه بگیرد.

امام جمعه موقت دماوند در ادامه اظهار کرد: روزهای پرفراز و نشیب قبل از انتخابات را سپری می‌کنیم؛ انتخابات حماسه مردم است و تحقق این حماسه دو شرط اساسی دارد و یک شرط آن مشارکت بالا و شرط دوم انتخاب خوب است.

اکبریان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات، اعتبار و آبروی کشور را بالا می‌برد و مشارکت بالا دشمن را ناامید می‌کند و مانع تعرض دشمن می‌شود؛ ملاک‌های رئیس جمهور تراز انقلاب مشخص است.‌

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ذاتاً مردم سالار است و به همین جهت پدیده انتخابات یک اتفاق پرتکرار در کشور است که امروز ما در آستانه چهل و دومین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب قرار داریم؛ ما در انتخابات یک دو قطبی درست داریم و یک دو قطبی‌سازی غلط؛ دو قطبی درست همان دو قطبی انقلابی و غیر انقلابی، حق و باطل، صلاح و فساد، اسلام محمدی و اسلام آمریکایی و امثال این‌هاست که صحیح و درست است.

امام جمعه موقت دماوند ادامه داد: اما در مقابل این، یک پدیده پیچیده قرار دارد با عنوان دو قطبی‌سازی که با عملیات روانی در فکر و تصمیم و محاسبات ما انحراف ایجاد می‌کند.

اکبریان خاطرنشان کرد: گره زدن معیشت مردم با توافق، متوقف کردن کشور، عدم توجه به پتانسیل داخلی، عدم اقبال به کشورهای همسایه، این‌ها سیاست‌هایی بود که در نتیجه سیاست غلط دوگانه «معیشت و ارتباط با آمریکا» ضربه‌های سنگینی به کشور وارد کرد.

کد خبر 6143276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha