۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷

بازگشت همه زائران «مدینه بعد» از فرودگاه مدینه

بازگشت همه زائران «مدینه بعد» از فرودگاه مدینه

تدابیر و تمهیدات لازم برای بازگشت تمامی زائران «مدینه بعد» از فرودگاه مدینه منوره به کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، طبق اعلام مسؤولان سازمان حج و زیارت بعد از پایان پروازهای ترانزیت، خروج بیش از ۳۵ هزار و ۹۰۰ زائر مدینه بعد از طریق فرودگاه این شهر به مقصد کشورمان آغاز خواهد شد.

حجاج مدینه بعد در مدت اقامت ۵ روزه در مدینه منوره به زیارت مسجدالنبی و جنت البقیع مشرف می‌شوند و در برنامه ریزی‌ها زیارت دوره و زیارت روضه منوره هم برای آنها تدارک دیده شده است.

قرار است حدود ۱۷ هزار نفر از حجاج به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به کشور بازگردند. پروازهای ترانزیت با هدف کوتاه‌تر شدن طول سفر برنامه ریزی شده و از امروز یکم تیرماه از مدینه آغاز شده است. زائران مدینه قبل در ابتدای سفر به شهر پیامبر رفته و در حال حاضر در مکه به سر می‌برند و قرار است برای بازگشت به کشور با استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل برون شهری به فرودگاه مدینه منتقل شوند.

به گفته آقای غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج امسال، بیش از ۳۴ هزار و ۱۶۰ زائر هم از فرودگاه جده راهی کشورما خواهند شد. خروج نخستین کاروان‌های زائران ایرانی از فرودگاه بین‌المللی جده به مقصد کشورمان نیز از صبح امروز آغاز شده است.

علی حمزه، مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تعداد پروازها برای انتقال حجاج ایرانی به میهن را ۳۵۷ پرواز به مقصد ۲۱ ایستگاه پروازی عنوان کرده است.

مسؤولان سازمان حج و زیارت و هواپیمایی هما تاریخ آخرین پروازها از مدینه و جده به کشورمان را به ترتیب ۷ و ۸ محرم عنوان کرده‌اند.

کد خبر 6143447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha