۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

خدمات دولت سیزدهم انگیزه‌ای برای حضور پر شور در انتخابات

خدمات دولت سیزدهم انگیزه‌ای برای حضور پر شور در انتخابات

زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمات نظام اسلامی به خصوص خدمات شهید جمهور انگیزه‌ای برای حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود: اتحاد و انسجام قدرت افزا و توان‌زاست و اگر اعضای یک جامعه با هم متحد باشند مقتدر خواهند شد و اگر همه با هم همکاری و در یک جبهه رزم داشته باشند، توان آن‌ها افزایش پیدا می‌کند اما اگر جمعی در میان هم تفرقه داشته باشند توان آن‌ها صرف یکدیگر شده و دیگر توانی برای مقابله با دشمن نخواهند داشت و این دو رو از یک سکه و از سنت‌های الهی هست.

وی اضافه کرد: اگر جبهه اسلام از این سنت الهی استفاده کند، اقتدار پیدا خواهد کرد و متقابلاً اگر جبهه کفر از این سنت استفاده کند او مقتدر خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی جبهه مشرکین دچار اختلاف با همدیگر هستند، سبب نقص و آسیب شده و دیگر قدرتی برای لشکر کشی و تعرض به سرزمین‌های اسلامی ندارند و توان مقابله‌ای برای آن‌ها باقی نخواهد ماند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نظام اسلامی تلاش کرده با تقویت جبهه مقاومت و راهبری آن، درگیری بین جبهه اسلام و کفر را از مرزهای نظام اسلامی و کشور اسلامی دور کند، چرا که ما هشت سال دفاع مقدس را فراموش نکرده‌ایم که در آن دوران، بخش‌هایی از سرزمینمان دست دشمن افتاد و با سختی و تقدیم هزاران شهید، وجب به وجب خاک کشور را از دشمن باز پس گرفتیم.

وی گفت: با استفاده از این راهبرد، امروز میدان درگیری در مرز کشور غاصب بوده و اسرائیل دچار درگیری درون کشور فلسطین است و از عهده مقابله با گروه مقاومت بر نمی‌آید.

محامی تشریح کرد: اگر بر اساس منافع ملی و وظیفه اسلامی برای تقویت جبهه مقاومت سرمایه‌گذاری نمی‌کردیم و برای سرکوب داعش در عراق و سوریه اقدام نمی‌کردیم، باید در شهرهای خود و مرکز کشورمان با داعش درگیر می‌شدیم و گرفتار ذلت بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نمازجمعه، ضمن تبریک تبریک فرا رسیدن عید غدیر، گفت: واقعه غدیر خم، یک واقعه مهم در تاریخ اسلام است که می‌تواند محور وحدت در جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه کرد: واقعه غدیر، مورد اتفاق فریقین، همه جهان اسلام و مسلمانان است به گونه‌ای که از نزول آیات شریفه، ماجرای سخنرانی پیامبر اکرم (ص) و نیز ماجراهای بعد همه آن را نقل کرده‌اند و در منابع اهل سنت هم آمده و همه وقایع، مورد اتفاق است.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه، ابراز امیدواری کرد: اصحاب دستگاه بتوانند راه شهید بهشتی را به خوبی ادامه دهند چرا که عدالت، یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دارای ابعاد مختلف هست که تنها یک بعد آن عدالت قضائی بوده و انتظار مردم از دستگاه قضا، اجرای عدالت در پرونده‌های خرد و کلان است تا دستگاه قضا را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اگر مردم ما به خدمات نظام اسلامی و به خصوص خدمات دولت شهید جمهور توجه داشته باشند، انگیزه‌ای برای حضور پر شور آن‌ها در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود.

وی افزود: اگر توجه داشته باشیم که حضور پر شور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، چه مقدار در تقویت وحدت ملی، تأمین امنیت ملی، بالا بردن قدرت چانه‌زنی نظام اسلامی در گفتگوهای بینی المللی و حفظ امنیت پایدار مؤثر است، طبعأ این موضوع، انگیزه‌ای خواهد بود برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح و اگر بدانیم دشمنان چه مقدار برای ایجاد تردید در دل مردم تلاش می‌کنند عقل حکم می‌کند انسان بر خلاف خواسته دشمن عمل و پای صندوق حضور یابد و انتخاب اصلح داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی خدمات زیادی در استان انجام شده و شتاب خدمت رسانی‌ها در دولت سیزدهم بیشتر هم شد و هر روز افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها را می‌بینیم و تفاوت قبل و بعد از انقلاب برای مردم محسوس است و بر این اساس، مردم فهیم، صبور و نجیب استان با توجه به آنچه که می‌بینند قدرشناس هم هستند و بر اساس همین قدر شناسی همواره در انتخابات پیشتاز بوده و جز استان‌هایی هستند که مشارکت بالا را دارند و عملاً با مشارکت بالا و حداکثری در انتخابات قدر شناسی خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان این فهم را داشته و حساب خود را از جریان‌های دیگر جدا کرده‌اند و امیدواریم باز هم شاهد حضور پرشور آن‌ها در صحنه انتخابات باشیم و خداوند، دل‌های مردم را برای انتخاب اصلح هدایت کند.

کد خبر 6143474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha