۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با مهر:

مناظرات تبدیل به بازاری برای حراج بیت‌المال نشود

مناظرات تبدیل به بازاری برای حراج بیت‌المال نشود

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: قرار نیست مناظرات تبدیل به یک بازاری شود که به اموال بیت‌المال چوب حراج بزنیم و با وعده‌هایی که خیلی از آن‌ها امکان‌پذیر نیست، بخواهیم رأی جمع کنیم.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌های مناظره تلویزیونی از چند وجه قابل تحلیل است؛ یک اینکه نامزدهای انتخاباتی طوری وانمود می‌کنند که عرصه رقابت‌ها، عرصه نفی دیگران و اثبات خود است و این به رویکردی که باید مناظرات در راستای شفافیت باشد، آسیب می‌زند.

وی افزود: نکته بعدی اینکه، قرار نیست مناظرات تبدیل به یک بازاری شود که به اموال بیت المال چوب حراج بزنیم و با وعده‌هایی که خیلی از آن‌ها امکان‌پذیر نیست، بخواهیم رأی جمع کنیم. به نظر می‌رسد این رفتار به دور از اصل مناظرات است.

این کارشناس سیاسی گفت: هدف از مناظرات این است که مردم را نسبت به عملکرد آگاه کنیم. در بعضی موارد مقداری بد اخلاقی سیاسی نیز انجام می‌شود اما نسبت به مناظره‌های قبلی که تقریباً تبدیل به یک منازعه می‌شد یا رفتارهای غیر اسلامی از نامزدها سر می‌زد، مقداری چارچوب‌ها خوب است و نامزدها ادب سیاسی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: به صدا و سیما پیشنهاد می‌کنم هر نامزد با چند نفر از وزرای کلیدی پیشنهادی خود در برنامه‌ها همراه باشد و کارشناسان خبره برنامه‌های آن‌ها را به چالش بکشند. اینگونه مردم بهتر نسبت به فردی که می‌خواهد سکان این کشتی را در طوفان بگیرد و اینکه قرار است با کدام ملوان‌ها کشتی را به ساحل نجات برساند، آشنا می‌شوند.

کنعانی‌مقدم گفت: به نظر می‌رسد نقصی در قوانین تبلیغات انتخابات وجود دارد که نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی از رئیس جمهور آینده و هیئت دولت آن کنیم تا بتوانیم باور کنیم وعده‌هایی که می‌دهند عملی است یا خیر.

کد خبر 6143514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha