۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

در همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان؛

شایع ترین بیماری های کودکان مورد بحث قرار می گیرد

شایع ترین بیماری های کودکان مورد بحث قرار می گیرد

دبیر علمی همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب، درباره همایش سالیانه بیماری‌های کودکان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا بلورساز گفت: همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران از سوم تا ششم تیرماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.

فوق تخصص عفونی اطفال افزود: ۲۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره طب کودکان در این همایش به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و بیش از ۳۵ میزگرد علمی نیز برپا خواهد شد که ۳۰ میزگرد دریک سالن و ۱۰ میزگرد در سالن دیگری برگزار می‌گردد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: سالن اول بیشتر میزگردها در مورد مسائل عمومی در رشته اطفال و در سالن دوم در مورد بحث‌های فوق تخصصی بحث می‌شود.

بلورساز گفت: موضوعات مورد بحث در این همایش شامل طب نوزادان، عفونی، غدد، گوارش، ریه، ایمونولوژی و آلرژی، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، دندانپزشکی، اعصاب، کلیه و پزشکی قانونی و اخلاق پزشکی خواهد بود.

وی افزود: این همایش دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی برای متخصصین و فوق تخصص‌های کودکان و پزشکان عمومی است.

دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران گفت: این همایش از چند جنبه دارای ویژگی‌های خاصی است که یکی از آنها این است که همایش چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب همزمان با هجدهمین همایش انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران و اولین همایش پرستاری کودکان در راستای به روز رسانی اطلاعات علمی پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت و بیماری‌های کودکان برگزار می‌شود.

این فوق تخصص عفونی کودکان افزود: در این میزگردها در مورد مطالب کلینیک و مطب و اطلاعات در مورد تمام رشته‌های فوق تخصصی کودکان مانند نوزادان، غدد، اعصاب، ارتوپدی، آلرژی و…، کودکان گفت و گو می‌شود.

بلور ساز اظهار داشت: سخنرانان همایش پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب، اساتید برجسته دانشگاه‌های کل کشور در رشته کودکان و یک سخنران از خارج از کشور داریم.

دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران عنوان کرد: مهم‌ترین و شایع‌ترین علت مراجعه به متخصص کودکان، ابتلاء به زردی، تنگی نفس، ابتلاء به عفونت می‌باشد که در این کنگره درباره آن بحث و تبادل اطلاعات خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیماری شایع فوق تنفسی کودکان، گلودرد است. گلو درد باید گفت که یک اسم کلی است یعنی در صورت ابتلاء به آسم، ریفلاکس و غیره امکان بروز گلو درد نیز وجود دارد.

بلور ساز ادامه داد: عفونت به دو صورت در گلوی کودکان مشاهده می‌شود که شامل ویروسی و باکتریایی است. اگر علائم عفونت ویروسی باشد گلو درد همراه با علائم سرماخوردگی است ولی اگر همراه با تب، استفراغ و چرکی باشد، عفونت باکتریایی است.

این فوق تخصص عفونی کودکان گفت: عفونت باکتریایی نسبت به عفونت ویروسی از خطر بیشتری برخوردار است و در صورت عدم درمان به موقع سبب بروز مشکلات قلبی و عصبی می‌شود لذا باید حتماً جهت درمان به پزشک مراجعه کرد.

وی افزود: در صورت ابتلاء به بیماری عفونت باکتری در نوزادان غالباً داروی آموکسی سیلین و پنی سیلین تجویز خواهد شد که در صورت مصرف به مدت ۴۸ ساعت فرد بهبود خواهد یافت.

دبیر علمی همایش پزشکان ایران گفت: این همایش از چند جنبه دارای ویژگی‌های خاصی است که یکی از آنها این است که همایش چهل و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر قریب همزمان با هجدهمین همایش انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران و اولین همایش پرستاری کودکان در راستای به روز رسانی اطلاعات علمی پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت و بیماری‌های کودکان برگزار می‌شود.

همایش پزشکان کودکان ایران ۳ الی ۶ تیر ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6143536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha