۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

در دانشگاه شریف؛

جلیلی: نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت

جلیلی: نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت و در آخر در بسیاری از سانتریفیوژها بتن بریزیم و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان شریف گفت: خیلی خوشحالم در جمع پرشور شما دانشجویان حضور دارم این جلسه اول من نیست و توفیق داشتم در ۱۰ سال اخیر به ویژه در ۲ تا ۳ سال اخیر حضور در جمع شما یافته‌ام و در حوادث سال ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران و سایر استان‌ها هفته‌ای و یا دو هفته یک بار حضور داشتم و برخی جلسات با دانشجویان ۶ تا ۷ ساعت به طول می‌انجامید. خاطرم هست در جلسه‌ای که در دانشگاه یزد با حضور دانشجویان برگزار شد، از ساعت یک تا ساعت هفت طول کشید.

وی ادامه داد: جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان یک فرصت مغتنم است و در گفت و گوهایی با دانشجویان می‌خواهیم به یک نقطه اشتراک برسیم. نفس چنین جلسات در دولت مخالف یا موافق شما یک فرصت است و باید ادامه داشته باشد دانشگاه‌ها بهترین فرصت است تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.

جلیلی ادامه داد: در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است، چرا که دانشگاه مشکل گشایی برای حل مسائل کشور است و اگر می‌گوئیم که یک جهان فرصت یک ایران جهش موتورش باید در دانشگاه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان وضعیت کشور را به یک وضعیت مطلوب رساند، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم دولت قوی داشته باشیم به صرف برگزاری جلسه و بودجه نیست. دولت اگر می‌خواهد جهش در کشور صورت بگیرد باید از توانمندی‌های آحاد مردم استفاده کند. اولین اقدام شناسایی نخبگان دانشگاهی است. مثلاً می‌خواهیم کسری بودجه را برطرف کنیم ارز آوری و ایجاد اشتغال داشته باشیم باید از ظرفیت بزرگ دانشگاهی استفاده کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اساتید دانشگاهی که ۳۰ سال در دانشگاه شریف مشغول هستند باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت رفع مشکل اقتصادی استفاده کنند و این کار نیازمند برنامه ریزی است.

جلیلی با بیان اینکه امروز این دولت است که به کمک دانشجویان و اساتید نیاز دارد، گفت: صدها ظرفیت دانشجویی و علمی آمادگی دارند تا برای شکوفایی کشور در ذیل یک جهان فرصتی که وجود دارد، نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه وقتی همه در مورد برجام سوت می‌زدند این ما بودیم که ۶ جلسه آن را نقد کردیم، ادامه داد: نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت و در آخر در بسیاری از سانتریفیوژها بتن بریزیم و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار ۱۰ برابری را تحویل دولت بعدی دهیم.

کد خبر 6143842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha