۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان:

فصل دوم مرمت خانه تاریخی «جوادی» در خرم‌آباد آغاز شد

فصل دوم مرمت خانه تاریخی «جوادی» در خرم‌آباد آغاز شد

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای فصل دوم مرمت خانه تاریخی «جوادی» در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای فصل دوم مرمت خانه تاریخی «جوادی» در خرم‌آباد، اظهار داشت: این اقدامات در راستای احیا و بهسازی بافت‌های تاریخی و خانه‌های تاریخی خرم‌آباد انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این فصل از اقدامات عمرانی و مرمتی بنای تاریخی خانه جوادی، آواربرداری و تخلیه نخاله‌ها، حذف الحاقات، استحکام‌بخشی و اجرای پی‌ها و دیوارهای باربر و اجرای طاق در طبقه همکف و کف‌فرش، اجرای اندود گچ و سفیدکاری و بندکشی در طبقه همکف صورت‌گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: ازآنجاکه احیای خانه‌های تاریخی در استان علاوه بر حفظ اثر، موجب رونق گردشگری و افزایش اشتغال‌زایی خواهد شد، عملیات مرمت خانه تاریخی «جوادی» خرم‌آباد امسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

حسن‌پور، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار و به‌منظور حفاظت از بناهای تاریخی استان نسبت به مرمت این آثار ارزشمند گام برداریم.

بنابراین گزارش، خانه تاریخی «جوادی» یکی از بناهای ارزشمند واقع در بافت تاریخی خرم‌آباد است که با شماره ۳۲۳۴۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 6144311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha