۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۱

سعید جلیلی:

هنر تبریز پیشگامی آن است/ ویژگی شاخص شهید آل هاشم

هنر تبریز پیشگامی آن است/ ویژگی شاخص شهید آل هاشم

تبریز- سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنر تبریز پیشگامی و پیشقدم بودن در بسیاری عرصه‌هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر یک شنبه در سفر خود به تبریز در جمع مردم تبریز حضور یافته و سخنرانی او لحظاتی پیش آغاز شد.

جلیلی گفت: رزمندگان این استان نشان دادند که اگر بستری فراهم باشد آن‌را نثار اسلام و ایران و انقلاب می‌کنند.

وی گفت: در ۸ سال سانتریفیوژها را جمع کرده و دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردند و حتی خودشان هم تحریم شدند.

وی ادامه داد: رشد منفی و صفر درصد دوران قبل از شهید رئیسی را دنبال نمی‌کنیم، کسانی می‌گفتند این کشور نفت نمی‌تواند بفروشد. وی افزود: شهید رئیسی شبانه روز با عبای خاکی و کفش گلی در کوچه‌ها و شهرها می‌رفت تا پیشرفت ایران را رقم بزند.

جلیلی خاطرنشان کرد: آخرین سفر خارجی شهید رئیسی قبل از سفر به اذربایجان این بود که به سریلانکا رفت و قدرت مهندسی جوانان ما را به رخ کشید.

وی گفت: دیدید شهید آل هاشم چگونه فاصله بین مردم و مسئولین را برمی‌داشت و می‌گفت با همین جوانان تبریز کارهای بزرگ می‌شود کرد.

وی ادامه داد: هرکسی امروز و گذشته تبریز را مطالعه کند همین امروز را خواهد دید، در واقع در تاریخ ۴۵ سال گذشته ایمان دینی و غیرت ایرانی را در مردم تبریز خواهد دید.

جلیلی اضافه کرد: بین بزرگانی در عرصه دفاع از اسلام چه کسی پرکارتر از علامه طباطبایی و چه کسی پرکارتر و پربارتر از علامه امینی و علامه جعفری بوده.

وی گفت: ببینند که ستارخان و باقرخان، بزرگان مشروطه شیخ محمد خیابانی و ثقه الاسلام ها چه کردند اینها جای شکوه و تحسین دارد.

وی تاکید کرد: مردم تبریز نگذاشتند قیام مردم قم در نطفه خفه شود، کمتر از یک سال بعد از قیام ۲۹ بهمن تبریز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: امروز مردم تبریز افتخار می‌کنند که در سال‌های انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب الگو شدند.

جلیلی اضافه کرد: شهدای آذربایجان، شهید حمید باکری، مهدی باکری، شهید تجلایی و شهید یاغچیان نشان دادند اگر بستری فراهم شود جان را فدای اسلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنر تبریز پیشگامی و پیشگام بودن در عرصه است، هنر تبریز این است که معطل نمی‌شود و شروع می‌کند.

وی یادآور شد: ما امروز در انتخاب انرژی، ایده، جهش و یک جهان فرصت قرار گرفته‌ایم، امروز در نقطه‌ای هستیم که مردم گذشته تاریخی را فراموش نمی‌کنند.

این نامزد انتخابات بیان کرد: شما با انتخاب خود در ۳ سال قبل نشان دادید که رئیس جمهوری می‌توان داشت که با تمام همسایگان ارتباط برقرار کرد و مشکلاتی که با همسایگان داشتیم را به دوستی و برادری تبدیل کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید آل هاشم می‌گفت می‌روم در ورزشگاه یادگار امام لابلای جوانان می‌نشینم می دانم با این جوانان می‌شود کار بزرگ کرد ما به چنین تفکراتی نیاز داریم. اگر در دفاع مقدس جوانان حماسه آفریدند، آیا نمی‌توانند در کشاورزی و صنعت و علمی به موفقیت برسند؟ هنوز هم نسل شهدای دفاع مقدس در این کشور هست.می‌توانیم پیشرفت‌های بزرگی رقم‌بزنیم اگر از ایمان و غیرت تبریز صحبت می‌کنیم در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر تجلی دارد و می‌تواند تبریز مانند همیشه الگو برای همه کشور باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: من زمانی معاون وزیر خارجه بودم خاطرم هست در آمریکای لاتین در ونزوئلا و بولیوی ایران را به تراکتور تبریز می‌شناسند متأسفانه این حرکت وقتی به قوت خود رسید در آن ۸ سال متوقف شد و دچار عقبگرد شد امروز باید حرکت بزرگ شروع کنیم وقتی از هنر و چرم و صنعت تبریز صحبت می‌کنیم، اینها می‌توانند ارزآوری برای کشور داشته باشد.

وی گفت: ضعف را با ضعف نمی‌توان بر طرف کرد، ضعف را نمی‌توان با افراد ناامید برطرف کرد، ضعف را با قدرت می‌توان برطرف کرد. اینجاست که باید فرصت‌های هر استان و شهرستان شناسایی شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: استاندار شهید این استان آمد پای کار و در یک دوران کوتاه خدمات بزرگی را آغاز کرد و اجر خود را در پرواز باشکوه با شهدای اهل خدمت به سوی سیدالشهدا گرفت از آقای خرم یاد کنم استاندار قبلی اذربایجان، قبل از درگذشتش به بیمارستان آمدم برای عیادتش ولی در همان بیمارستان دغدغه مردم را داشت در نقطه‌ای هستیم که یک جهان فرصت پیش روی ماست و با یک برنامه ریزی دقیق به یک ایران جهش بشود.

وی تاکید کرد: امروز به یکی از روستاهای نزدیک تبریز رفته بودیم، این روستا ۲۸ شهید و رزمنده و آزاده و داده است، هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور بشود، با کارگاه‌های کیف و کفش و چرم این شهر گفتگو داشته‌ام، کیفیت و قیمت کار به گونه‌ای است که می‌تواند بهترین بازارهای دنیا را تسخیر کند چرا نباید روستایی یا صنعتگر ما به صادرکننده تبدیل نشوند تا شهر و استان و کشور خود را جهش دهد؟ اینها ممکن است ولی برنامه ریزی می‌خواهد این صحبت‌ها به این معنا نیست که ضعف‌ها و آسیب‌ها را نمی‌بینیم من امروز از محله حاشیه شهر تبریز بازدید کردم قبلاً هم بازدید داشته‌ام و دیده‌ام خیلی از حرکت‌ها نتیجه گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم ملت ما به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند به قله‌ها نگاه می‌کند و باید به قله‌ها برسد.

کد خبر 6145705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha