۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۹

در برنامه گفتگوی ویژه خبری؛

زاکانی: به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌دهیم

زاکانی: به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌دهیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح یارانه طلا به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد یعنی برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری، اظهار داشت: طی این روزها سفر استانی از جمله به استان‌های تبریز و قم رفتم.

وی با اشاره به رشته تحصیلی خود، ادامه داد: پزشکی هسته‌ای از رشته‌های پیشرو پزشکی است.

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد یارانه طلایی گفت: مردم عزیز کشور ما کشور ثروتمندی است و به واسطه این ثروت امکان برخورداری عادلانه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در توسعه رفاه ۷ بسته را معرفی کردیم که یک بسته ان یارانه طلایی بود. این یارانه شرایطی دارد، یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را هدف گذار کرده است.

وی عنوان کرد: کل مصرف انرژی کل خانوار کشور را تقسیم بر کل جمعیت کشور می‌کنیم که به یک عددی می رسیم و ان عدد محاسبه می‌شود. برای هر سرپرست خانوار حساب باز می‌شود. به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد. برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این محاسبه به میزان مصرف انرژی که هر خانوار دارد از این میزان کم می‌شود و هر اندازه که مصرف نکند اندوخته می‌شود و اعتبار طلا می‌گیرد.

زاکانی گفت: این اندوخته به دور از دستبرد تورم است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مردم خودشان صحنه گردان انرژی مصرفی شوند.

وی تصریح کرد: از ماه اول پس از شکل گیری دولت یارانه طلایی اجرایی می‌شود. یارانه طلایی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. یارانه فعلی به ۹۰ درصد مردم تعلق می‌گیرد اما یارانه طلایی به همه تعلق می‌گیرد.

زاکانی افزود: حرکت در مسیر ارائه خدمت مستقیم در قالب کالا ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: خاصیت این طرح این است که واردات بنزین کاهش پیدا می‌کند و دولت سهم گردان انرژی می‌شود. قاچاق منتفی خواهد شد. نقدینگی و تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خاصیت بعدی یارانه طلایی این است که بنزین ۳۰۰۰ تومانی حذف شده و به ۱,۵۰۰ تومان تغییر پیدا خواهد کرد. از همان اول شروع کار این طرح اجرایی خواهد شد و جزو قانون است و زیرساخت تمامی این طرح در کشور وجود دارد و مردم این امکان را در خدمت قرار خواهند گرفت.

زاکانی یاداور شد: با این طرح یک دفعه زندگی محرومین و روستاییان تغییر خواهد یافت و طرحی عدالت‌گستر برای همه است.

وی اظهار کرد: من امروز پیش قهرمانان بودم و طلای قهرمان جهان را گرفتم. این طلای موجود در کشور را به مردم تقدیم می‌کنیم. پای عهدمان هستیم.

وی درباره اجرای طرح سلامت گفت: این برنامه محورهای دولت و خدمت است. یک قسمت تامین نیاز مردم و ابادانی کشور است.

زاکانی افزود: ما یک بسته سلامتی داریم که در که در کشورهای توسعه یافته دارد پیگیری می‌شود تا از بیماری پیشگیری شود و کسی که درد بیماری دارد درد بی پولی نکشد. این بسته توسط بزرگان امضا شده است تا با توسعه شبکه بهداشت، خدمت بستری رایگان از دهک ۱ تا ۶ داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه دندان پزشکی و بیماری‌های صعب‌العلاج و مراقبت بهداشتی و دارو و خدمات سرپایی هزینه درمانی پرداخت خواهد شد. لازم نیست پدربزرگ و مادربزرگ دغدغه پرداخت درمانی داشته باشند. این موضوع درباره مادران باردار هم وجود دارد.

زاکانی عنوان کرد: تمامی منابع این موضوع پیش بینی شده است و بسته سلامت در کنار بسته طلایی است.

وی خاطر نشان کرد: ما درباره این موضوع نظر کارشناسان را گرفتیم که گفتند انقلابی در کشور رخ خواهد داد.

زاکانی ادامه داد: در حوزه پیشرفت و آبادانی کشور جهش تولید و صیانت از محیط زیست و زیرساخت‌های کشور را در کنار خلق فرصت‌های نو خواهیم داشت.

وی در مورد وضعیت سلامت در دولت متبوع خود، گفت: بسته سلامتی داریم که یکی از ان وجوه ۸ گانه ای است که توسعه رفاه اتفاق افتند. اساس این بسته این است که اولاً از بیماری پیشگیری شود و ثانیاً فرد بیمار غیر از درد بیماری درد دیگری نداشته باشد. در این مسیر توسعه شبکه بهداشت را خواهیم داشت و پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده و نظام ارجاع را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: خدمات بستری رایگان برای مادران باردار، اطفال زیر ۷ سال و سالمندان را خواهیم داشت.

زاکانی گفت: خدمات رایگان برای ۱۰۰ درصد بیماران صعب الاعلاج ارائه خواهم شد.

وی افزود: بنابراین دومین بسته‌ای که کنار یارانه طلایی وجود دارد بسته سلامت است.

زاکانی در مورد جایگاه رییس جمهور در اداره کشور، تصریح کرد: رییس جمهور حتماً باید درک و فهم داشته باشد و وقتی کارشناسی با او حرف می‌زند بتواند تجزیه و تحلیل کند.

وی ادامه داد: اگر کسی خودش درک درستی از مسائل نداشته باشد، کارشناسان نظرات مختلفی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دهه ۷۰ در اعتبارات بودجه، پولی را گذاشته بودند که لوازم انتظامی بخرند مردم را بزنند و بفرستند به خانه‌ها که حضرت اقا جلوی آنها را گرفت.

وی گفت: سال ۷۴ تورم ۴۹ درصد رسیدند که ترمز دستی را کشیدند، که کشور دچار فاجعه شد.

زاکانی تصریح کرد: بنابراین رییس جمهور باید جامعیت داشته باشد وگرنه سرش را کلاه می‌گذارند.

زاکانی در مورد تولیدات داخلی در دولت متبوع خود گفت: ما نگاهمان توجه به زنجیره تولید است. یکی از اشتباهاتی که در کشور وجود دارد اینکه زنجیره تولید را تقسیم کرده‌اند و روی حلقه‌هایی اثر گذاری می‌کنند که با کمبود مواجه اند.

وی ادامه داد: برای تولید مثلاً مرغ زنجیره نهاده، تولید، فرآورده، مصرف و صادرات را داریم. اگر کار به تعاونی سپرده شود و گفته شود فلان‌قدر ارز می‌دهم و فلان‌قدر گوشت سفید می‌خواهم، در این صورت خود مردم بهترین برنامه‌ریز خواهند شد. با این کار تولید، جهش می‌یابد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه معادن در بخش بهره‌مندی اجحاف می‌شود. با ۱۲۰ همت سرش را هم آوردند. میادین میوه و تره‌بار شهرداری ۳۰ تا ۷۰ درصد زیر قیمت بازار اقلام‌شان را می‌فروشند. در سال گذشته لیمو کیلویی ۶۵ هزار تومان در شهر فروخته می‌شد اما از کشاورز ۴,۰۰۰ تومان خریداری می‌شد. دلال‌ها تا ۴۰۰ درصد سود روی اقلام می‌کشند و سود می‌کنند.

زاکانی در مورد اعتماد مردم به شعارها اظهار کرد: مردم تا پای صندوق رای می‌آیند و رای می‌دهند اما بعد از آن فراموش می‌شوند. مردم‌سالاری دینی باید در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گسترش یابد.

وی گفت: مدل مردمی نظارت بر مسوولان را مبتنی بر اصول متعدد قانون اساسی استخراج کرده‌ایم و آن‌را دنبال می‌کنیم.قانپن اساسی ظرفیت‌های بی نظیری دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی دنبال دیوار کشیدن و جدا کردن آنان از یکدیگرند. چرا این کار را می‌کنید؟ این کار ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه دنبال نهادینه‌سازی مشرف شدن مردم بر مسوولان هستیم، تصریح کرد: در شهرداری این کار را در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم و ۲۰۸۰ پروژه به مردم معرفی کردیم و ۹۹ درصد پروژه‌هایی که مردم انتخاب کردند، اجرا کردیم. مردم وقتی صداقت دیدند یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر پای کار آمدند و کار را همچنان در دست انجام دارند.

زاکانی در مورد افرایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم، افزود: برای باز شدن گره از حقوق کارگران و کارمندان هیچ راهی نداریم جز اینکه طبق قانون ظرف سه سال حقوق بازنشستگان با افراد شاغل همسان شود.

وی ادامه داد: در دولت خدمت در سال اول شروع کار، قانون را اجرا می‌کنم که ۱۷۵ همت پول می‌خواهد که پول آن همین الان در بودجه وجود دارد. کشور کمبود پول ندارد بلکه نیاز به انضباط مالی و تدبیر داریم.

زاکانی عنوان کرد: نیروهای شرکتی هم در سال اول شروع کارم در دولت، تعیین تکلیف می‌شوند. این عزیزان هیچ امنیت شغلی ندارند تا حقوق بسیار پایینی دارند.

وی‌یاداور شد: یک شب به منطقه ۳ رفتم و با پارکبان‌ها صحبت کردم. یک پارکبان در سه شیفت کاری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند ولی اکنون کف حقوق‌شان ۱۲ میلیون تومان است. پول هست اما باید حق مردم را ادا کرد. حقوق این عزیزان اول به اول هر ماه باید پرداخت شود و ضریب دیرکرد حقوق را از شرکت‌های پیمانکار می‌گیریم و به کارگران شرکت‌های پیمانی می‌دهیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به تفاهم نامه شهرداری با چین، گفت: ۱۳ میلیارد یورو تفاهم‌نامه با چین به صورت یوزانس با نرخ ۴.۷ تا ۴.۹ درصد منعقد کردیم. آنان را وادار کردیم با ما شریک شوند.

وی تاکید کرد: راه تحریم، خنثی‌سازی از داخل کشور است نه التماس به تحریم‌کننده. در کنار مبارزه جدی در جهت رفع تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد. در زمان کرونا کسی به ما واکسن نداد. در دوران شهید رییسی چنین اتفاقی افتاد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مورد طرح انتقال پایتخت، گفت: از سال ۱۴۰۰ قرارگاه زدیم و امروز بعد از سه سال در تفرجگاه فرحزاد و میدان شوش و کوه سنگی دیگر معتاد متجاهر دیده نمی‌شود و تبدیل بلکه با انتقال به کمپ‌ها در جهت بهبود آنان را دنبال می‌کنیم. ۶۰۰ زن زندانی را رای باز کردیم و به ۳۰۰ نفر از آنها خدمت می‌دهیم. زندانیان حبس ابد را پیش خودمان آورده‌ایم تا درآمد کسب کنند و خرج خانواده‌شان را بدهند.

وی ادامه داد: انتقال پایتخت از تهران نشدنی و قابل اجرا نیست اما انتقال دستگاه‌های دولتی از تهران، اجرا شدنی است. معاون اجرایی رییس‌جمهور از ما حمایت کرد و قول اجرایی شدن آن را داده است که کار را در حال پیگیری داریم.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مورد مسکن، گفت: طی ۵ سال گره مسکن تهران را حل می‌کنیم. در شهرداری تهران مبایع‌نامه‌ای را برای ساخت ۲۷ هزار واحد را امضا کردیم تا ۲۷ هزار خانوار را صاحب‌خانه کنیم. فروش متری مسکن را هم در دست اجرا داریم.

زاکانی عنوان کرد: کارنامه‌ام طی ۴۵ سال گذشته روشن است. به هیچ وجه از گذشته‌ام فرار نمی‌کنم، کاری که برخی نامزدها می‌کنند. خودم را نسبت به سایر نامزدها اصلح می‌دانم.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به عزیزی در مناظرات گفتم به هیچ وجه نمی‌گذارم رییس‌جمهور شوی که منظورم این بود که آن عزیز تلاش کند تا خودش پیروز شود.

زاکانی در ادامه گفت: با دادن تشویق در بافت‌های فرسوده و آسیب‌دار، مردم خودشان به سازنده مسکن تبدیل می‌شوند. در حوزه حمل و نقل عمومی، تهران در آستانه انقلاب است. تعداد اتوبوس‌های تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس افزایش می‌یابد که حدود ۳۵۰۰ اتوبوس برقی است. این اتفاق تا بهمن ۱۴۰۳ اتفاق می‌افتد. دو بار به وزیر کشور گفتم که اجازه دهد ما این طرح را برای کل کشور اجرا کنیم.

زاکانی در مورد کناره‌گیری از نامزدی ریاست جمهوری به نفع سایر نامزدها، گفت: تا آخر محکم می‌ایستم اما اقتضای نهایی کار اقتضایی است که به نفع کشور و انقلاب است.

کد خبر 6145903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 0
      بنظر من اينكه بهر نفر شش گرم طلا ميدهيد يك نوع رشوه است كه مردم بشما رآى بدهند .اين كار ؛كار بسيار غلطى است . مرد بايد نگاه بكنند كه شما بميهن و مردم و براى رفاه آنها چه كارهائى ميتوانيد انجام بدهيد.
    • NP IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      2 0
      در سال میشه ۲۲ میلیون تومان و میشه یارانه یعنی ایشون رو حقیقت یارانه رو به میزان گرم طلا حساب پیشنهاد کردند .