۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۶

در گفت‎وگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری جشن‌های غدیر و جلسات تبیینی در مساجد ملایر

برگزاری جشن‌های غدیر و جلسات تبیینی در مساجد ملایر

همدان-مسوول رسیدگی به امور مساجد ملایر از برگزاری جشن‌های غدیر و جلسات تبیینی در مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه همزمان با ایام دهه ولایت و انتخابات فضای مساجد ملایر نیز شور و حال خاصی به خود گرفته اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در سطح مساجد در حال برگزاری است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان ملایر از برگزاری جشن‌های غدیریه همزمان با ایام دهه ولایت و امامت در سطح مساجد ملایر خبر داد و تصریح کرد: از عید قربان تا عید غدیر هر شب همزمان با نماز مغرب و عشاء برنامه جشن مردمی در مسجد نرجس خاتون بوستان سیفیه در حال برگزاری است.

وی اطعام دهی به نیازمندان با همکاری خیرین، مولوی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و.. را نیز از دیگر برنامه‌های این ایام در مساجد ملایر برشمرد.

شمس در ادامه تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در کشور یکی از برنامه‌های ما تاکید به روحانیون در جشن‌های غدیر برای تبیین مسائل انتخابات بوده چرا که با حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات دشمن را نا امید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی در بین مردم هستند گفت: انتخابات در نظام مردمی به ویژه جامعه اسلامی کارکردهای ممتاز و اثرگذاری دارد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر افزود: عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردمی انتخابات محسوب می‌شود و فرصتی را فراهم می‌سازد تا همه اقشار و سلایق بتوانند از ظرفیت انتخاب استفاده و نسبت به آینده کشور خود تصمیم‌گیری کنند از این جهت باید گفت «انتخابات» مانند عیدغدیر برای انقلاب اسلامی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه تبیین انتخاب شاخص‌های یک رئیس جمهور اصلح مورد تاکید است گفت: تا کنون چندین جلسه تبیینی در مساجد ملایر برگزار شده و تا زمان انتخابات جلسات تبیینی در مساجد دیگر ادامه دارد.

شمس به برنامه ۴۰ منبر در مساجد ملایر در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: این برنامه با هدف تبیین مسئله انتخابات توسط روحانیون در مساجد ملایر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در راستای خدمت صادقانه به مردم برنامه چله خدمت نیز در ده مسجد ملایر صورت گرفته تصریح کرد: در واقع در ابن برنامه مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی ملایر در مسجد حضور یافته و به صورت مستقیم به عنوان میز خدمت پاسخگویی مسائل و مشکلات مردم هستند

شمس با بیان اینکه ۲۴۰ مسجد در شهرستان ملایر داریم افزود: از این تعداد ۸۵ مسجد فعال و دارای امام جماعت است خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام اوقات فراغت نیز کلاس‌های تابستانی با همکاری شهردارِ، کانون‌های مساجد و آموزش و پرورش در سطح مساجد دارای ظرفیت ملایر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6146126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha