۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

جزییات مهمونی غدیر در شهرستان میناب

جزییات مهمونی غدیر در شهرستان میناب

بندرعباس -رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: میهمانی بزرگ غدیر در شهر میناب و بخش‌های مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور میهمانی بزرگ غدیر به عنوان فرصتی برای شور و شعور آفرینی در جامعه، در شهرستان میناب نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: تدارک برنامه‌های شاد و تبیینی به بهانه‌هایی مانند عید غدیر که از اعیاد اصلی و مهم شیعیان است در اولویت برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تاکید کرد: رکن رکین ولایت به عنوان یکی از اصول مسلم مذهب تشیع ریشه در عید غدیر دارد از این‌رو، پرداختن به موضوع غدیر و برجسته کردن این حادثه تاریخی در افزایش آگاهی، بصیرت و شناخت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از سیر تاریخ صدر اسلام و حقانیت مذهب تشیع مؤثر است.

سهرابی خاطرنشان کرد: میهمانی عید غدیر از این منظر اتفاقی مثبت و ارزنده است چرا که بخش بزرگی از جامعه با تفکر و اعتقاد مشخص و یکسان در چند ساعت مشخص مجموعه رفتارهایی را به صورت مشترک تجربه می‌کنند که سبب ایجاد احساس خوشایند در جامعه می‌شود و این امر از نظر جامعه شناسی واجد ارزش بسیاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب در ادامه گفت: آنچه مهمانی غدیر را به عنوان یک برنامه اجتماعی، سیاسی و مذهبی پررنگ می‌کند، مشارکت آحاد مردم در اجرای آن است؛ خادمانی که داوطلبانه در موکب‌ها مشارکت می‌کنند، تأمین هزینه‌های اجرای مراسم از طرف خیرین و مردم، حضور و مشارکت آحاد مردم در روند برگزاری مراسم سبب شده است این رویداد به یک رویداد کاملاً مردمی تبدیل شود.

سهرابی یادآور شد: مهمانی بزرگ غدیر با استقبال گسترده مردمی رو به رو شده و این رویداد در ارزیابی‌های انجام شده از آن منجر به شادی عمومی و شور و نشاط اجتماعی در مردم شده است.

وی ادامه داد: چنین اتفاقی فرصتی بزرگ را برای افزایش همبستگی و وحدت جامعه ایجاد می‌کند که باید آن را به فال نیک گرفت و برای هر چه بهتر برگزار شدن چنین رویداد و رویدادهایی در شهر با تلاش همه بخش‌های دست اندر کار اقدام بیشتری صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: به همت مردم و با کمک نهادهای فرهنگی در شهر میناب مهمانی عید غدیر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در پی برگزاری این مهمانی ۸ موکب در میدان شهدا، ۲ موکب در محله محمدخانی، ۳ موکب در بلوار رسالت و نیز ۲ موکب در شهرک ولیعصر شهر میناب مستقر خواهند شد.

سهرابی عنوان‌کرد: ۵ موکب در بخش بندزرک و ۵ بخش موکب در بخش توکهور و هشتبندی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند ضمن اینکه بیش از ۱۰ موکب نیز در سایر بخش‌های شهرستان میناب مستقر خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر برگزاری مهمانی غدیر، بازسازی واقعه غدیر خم در سه محله از محلات میناب نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 6146647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha