۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

فرماندار اردستان:

مهمانی بزرگ غدیر در شهرستان اردستان برگزار می‌شود

مهمانی بزرگ غدیر در شهرستان اردستان برگزار می‌شود

اردستان-فرماندار اردستان گفت: مهمانی یک کیلومتری غدیر با حضور بیش از ۱۲ موکب در زواره اردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست بلکه مهم‌ترین مسئله دینی است بنابراین گرامیداشت واقعه تاریخ غدیر ضرورت دارد که بزرگان دین نیز بر این مسئله تاکید کرده‌اند.

وی افزود: سنت حسنه تکریم سادات و عیدی دادن همواره در عید غدیر مورد توجه قرار دارد و برای اطعام روز عید برآورد پخت بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم در سطح شهر اردستان وجود دارد.

فرماندار اردستان با اشاره به مراسم عید غدیر در اردستان، تصریح کرد: روز عید غدیر همراه با قرائت دعای ندبه فردا صبح در محل امامزاده موسی (ع) برگزار می‌شود سپس برنامه پیاده‌روی حرم تا حرم از این مکان مقدس تا آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) خواهد بود.

احمدی‌طبا بیان کرد: اولین میهمانی و جشن خیابانی عصر روز عید، به طول یک کیلومتر در یکی از خیابان‌های شهر زواره همراه با پذیرایی بیش از ۱۲ موکب برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: میز خدمت دستگاه‌های دولتی و اجرایی شهرستان، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، مولودی خوانی و مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در میهمانی خیابانی شهر زواره اجرا می‌شود.

فرماندار اردستان یادآور شد: به مناسبت عید سعید غدیر خم و با هدف گرامیداشت واقعه عظیم غدیر و ترویج فرهنگ علوی، با هماهنگی‌های صورت گرفته جشن باشکوهی در شهر مهاباد نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 6146701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha