۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۲

مهر گزارش می‌دهد؛

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

شهرکرد- مردم شهرکرد در جشن دو کیلومتری غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد حضور بی‌نظیری داشتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هم زمان با عید غدیر خم مردم چهارمحال و بختیاری در جشن بزرگ عید غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد حضور بهم رساندند.

۲۰۰ موکب در خیابان کاشانی شهرکرد از ساعت چهار بعد از ظهر امروز آماده پذیرایی از مردم هستند.

این جشن در بلوار آیت الله کاشانی شهرکرد حدفاصل تقاطع فارابی تا چهارراه آیت الله طالقانی از ساعت ۴ آغاز شده و تا ساعت ۲۳ ادامه دارد.

در این جشن ۱۱۰ دیگ غذا به مناسب جشن بزرگ غدیر برپا شده است.

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

پیام غدیر باید به گوش جهانیان رسانده شود

۵ تیر ماه مصادف با روز غدیر خم شده اهمیت و جایگاه این روز سبب شده تا مردم پویش و خیزشی نو را رقم بزنند حضور خانواده‌ها در خیابان آیت‌الله کاشانی در یک حرکت خود جوش و مردمی، با عنوان «میهمانی عید غدیر» جلوه‌ای از عشق و دلدادگی مردم ایران زمین نسبت به مولایشان «امیرالمومنین (ع)» را در عرصه گیتی به نمایش گذاشته، حضور کودکانی که با عشق در خیابان‌ها همراه خانوادهایشان قدم می‌زنند و موکب هایی که با برنامه‌های گوناگون خصوصاً برای رده سنی کودکان و نوجونان برنامه‌های سرگرم کنند به اجرا گذاشته‌اند فراوان است.

این جشن‌ها و مسابقات همراه با هدایای جذاب در نظر گرفته شده و تصویری متفاوت از یک زندگی پر دغدغه امروز بشر را به نمایش می گذشته است.

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

بانوان نقش پررنگی در برپایی مهمونی عید غدیر داشتند

این پویش مردمی، میهمانی بزرگ و گسترده در خیابان آیت‌الله کاشانی شهرکرد توانست حضور شاد و پر انرژی کودکان و نوجوانان همراه با خانوادها را به اجرا بگذارد لذا برخی از سالمندان نیز حضور داشتند و برخی با بیان ذکر و برخی در کنار نوه‌هایشان مسیر را طی می‌کردند و به شادی می‌پرداختند.

نکته قابل تأمل وجود جمعی از بانوان بودند در کنار غرفه‌ها برای برگزاری ختم قرآن کریم و یا افرادی که نذرهای خود را در داخل موکب ها به رهگذران و میهمانان تقسیم تقدیم می‌کردند.

در این میان بودند غرفه‌هایی که با پخش آهنگ‌های شاد باعث جذب تعداد زیادی از رهگذران و شادی مردم شده بودند.

مردی میان سال که در کنار دو نوه خوردسالش سن و سال را فراموش کرده بود به دنیای کودکان وارد شده بود همراه با آنان اشعار پخش شده را با صدای بلند تکرار می‌کرد و همین شوری خاص داده بود که کمک این صداها تعداد بیشتری از افراد را با خود همراه کرد و به سرودی خیابان تبدیل شده بود و کودکانی که تلاش داشتند با صدای بلند تر خود را وارد این سرود کننده هم جذاب بود.

مهمان سفره‌های اکرام مردم شدن حال و هوایی خاصی دارد و چقدر با استقبال روبه رو می‌شود این نوع میهمان نوازی پرو شور هنگامی که میزبانان با احترام غذاها را به راهگذاران تقدیم می‌کردند احساس خاصی را در دل بر می‌انگیخت.

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

مردم با حضور خود خود در جشن بزرگ غدیر ارادت خود را به اهل بیت نشان دادند

مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با تبریک عید امامت و ولایت و عید غدیر خم اظهار کرد: ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: این ستاد تلاش دارد تا به نحو شایسته و در شأن واقعه بزرگ غدیر خم، جشن مردمی را برگزار کند.

رئیس شورای شهر شهرکرد بیان داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرکرد نیز در این ستاد تلاش دارند تا امسال نیز مانند سال گذشته دورهمی خانوادگی غدیر را به نحو مطلوب برگزار کنند.

حیدری تصریح کرد: جشن امروز در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی مبنی بر زنده نگهداشتن پیام غدیر برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید از طریق اشاعه این دست برنامه‌ها بتوانیم محتوای غدیر را به همه اقشار جامعه انتقال دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به حضور باشکوه مردم از ساعات اولیه میهمانی خانوادگی غدیر، تصریح کرد: مردم فهیم و مؤمن شهرکرد امروز حضور بی‌نظیری دارند و با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری امیدواریم و درخواست داریم که آحاد مردم در روز هشتم تیرماه نیز حضوری با شکوه را رقم بزنند و دشمنان را ناامید کنند.

وی یادآور شد: مردم امروز با حضور باشکوه خود در جشن خیابانی غدیر بار دیگر ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن دو کیلومتری عید غدیر برای دومین بار در شهرکرد برگزار شد، در این جشن گروه‌های مردمی خودجوش پای کار آمده بودند و شور و حال دیگری را به جشن داده بودند.

در این جشن از کودکان گرفته تا پیر و جوان به عشق امام علی (ع) دو کیلومتر راه را بدون هیچ گونه خستگی طی کردند.

این جشن با شور و حال انتخابات در هم آمیخته و فضای به یادماندنی را ایجاد کرده بود.

لازم به ذکر است ۱۸۰ موکب فرهنگی، پذیرایی، بازدید، خدماتی، کودکان و شادی در این مهمانی ثبت شده بود.

کد خبر 6146933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha