۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹

بخشدار شبانکاره:

صلح یاران حل اختلاف نقش مهمی در کاهش پرونده‌های کیفری دارند

صلح یاران حل اختلاف نقش مهمی در کاهش پرونده‌های کیفری دارند

بوشهر- بخشدار شبانکاره گفت: صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف نقش مهمی در کاهش پرونده‌های کیفری و حل و فصل‌های قضائی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی و تقدیر از صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف بخش‌های شبانکاره، آب‌پخش و سعدآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران وفادار انقلاب اسلامی، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد این قوه، رئیس کل دادگستری استان، قضات، کارکنان خدوم اداری و اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح یاران اظهار داشت: نامگذاری یکم تا هفتم تیر به نام هفته قوه قضائیه، فرصتی مغتنم برای تکریم خادمان و تلاش گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت گستری و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام این عرصه و نیز تبیین اهمیت و جایگاه خطیر دستگاه قضائی در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مفاهیم دینی و اسلامی آیات بسیاری درباره اصلاح ذات البین روایت شده است، بیان کرد: تأکید بر مسئله صلح و سازش در روایات مختلف نشانگر اهمیت و فضیلت آن در پیشگاه خداوند بوده به طوری که حتی عنوان شده سازش دادن دو نفر مؤمن و پایان دادن به تخاصم آنان صدقه‌ای ارزشمند است.

بخشدار شبانکاره با اشاره به نقش برجسته معتمدین در حل مشکلات و اختلافات بین مردم بیان داشت: کشور ما غالباً و در اکثر مناطق دارای یک بافتی قومی و قبیله‌ای است که از گذشته تاکنون بزرگان و معتمدان، نقش مهمی در زندگی مردم به خصوص برای حل مشکلات و اختلافات، ایجاد وحدت و اخوت و ارتباطات بین اقوام و طوایف و امورات دیگری از جمله ازدواج و مراودات مردمی داشته‌اند.

صلح یاران حل اختلاف نقش مهمی در کاهش پرونده‌های کیفری دارند

وی با تاکید بر سیر صعودی صلح و سازش در پرونده‌های قضائی در صورت استفاده از توانایی صلح یاران بیان داشت: استفاده از ظرفیت صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف نقش مهمی در کاهش پرونده‌های کیفری و حل و فصل‌های قضائی دارند.

وی گفت: یکی از مهمترین نقش‌های «صلح یاران» رفع اختلافات بین شاکی و متشاکی با وساطت و پادرمیانی همراه با رضایت طرفین است که این امر موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و دادگستری‌ها برای صدور حکم می‌شود. بدین ترتیب وجود صلح یاران در کنار شورای حل اختلاف در صلح و سازش بسیار اثربخش خواهد بود.

وی گفت: بدین ترتیب صلح یاران و شورای حل اختلاف، می‌توانند بازوان توانمندی برای دستگاه قضائی کشور باشند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از صلح یاران بخش‌های یاد شده تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6147145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha