۶ تیر ۱۴۰۳، ۰:۴۶

مهر گزارش می‌دهد؛

جشن ولایتمداری مردم قزوین در «مهمونی بزرگ غدیر»

جشن ولایتمداری مردم قزوین در «مهمونی بزرگ غدیر»

قزوین- مردم قزوین هم‌زمان با سراسر کشور با حضور باشکوه و به یادماندنی در «مهمونی بزرگ غدیر» بار دیگر بر ولایتمداری خود تأکید کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «مهمونی بزرگ غدیر» در قزوین نیز با حضور گسترده مردم قزوین و برگزاری جشن‌های باشکوه در سراسر استان قزوین برگزار شد.

از حوالی ساعت ۱۰ صبح شهروندان قزوینی به‌وضوح فضای قزوین را فضایی متفاوت‌تر از روزهای دیگر می‌دیدند و مشخص بود قرار است امروز در تاریخ قزوین ماندگار شود.

ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر فعال شده و با نزدیک شدن به ظهر نیز خیابان شهدای قزوین نیز شکل دیگری به خود گرفت و مهیای برگزاری «مهمونی بزرگ غدیر» شد.

اما از حدود ساعت ۱۶ و در حالی که هنوز ساعتی تا آغاز رسمی جشن مانده بود خیابان شهدای قزوین مملو از جمعیتی بود که مشتاقانه آمده بودند تا غدیر و جشن ولایت را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند.

جشن ولایتمداری مردم قزوین در «مهمونی بزرگ غدیر»

مشارکت ۷۰ موکب در برگزاری «مهمونی بزرگ غدیر»

جواد نظری دبیر اجرایی جشن «مهمونی بزرگ غدیر» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «مهمونی بزرگ غدیر» امسال در قزوین امسال نیز با کمک تبلیغات اسلامی، بنیاد غدیر، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با پشتیبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین برگزار شد.

دبیر اجرایی مهمونی بزرگ غدیر از کمک ۷۰ موکب در قزوین برای برگزاری این جشن خبر داد و تأکید کرد: یکی از اتفاقات خوب امسال، کیفیت مواکب و غرفه‌های پذیرایی نسبت به سال گذشته است و موکب‌های حاضر به دنبال کیفی سازی خدمات ارائه شده در این روز به مردم هستند.

نظری اضافه کرد: امروز در ۱۳ محله با محوریت امام محله‌ها و ۲۰ محله نیز با محوریت هیئت‌های مذهبی جشن‌های باشکوهی به مناسبت عید غدیر برگزار شد.

جشن‌ها باید مردمی انجام شود

قاسم اللهیاری مسؤول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما برگزاری جشن‌های باشکوه خیابانی است، اظهار کرد: برگزاری چنین جشن‌هایی قلوب مردم را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین محاسن این جشن مردمی برگزاری شدن آن است، ادامه داد: تمام تلاش ما بر مبنای این است که جشن به‌صورت مردمی و توسط خود آن‌ها برگزار شود.

عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: سعی کردیم تنها پشتیبانی بکنیم و با تشکیل شورای مردمی برگزاری جشن نقش خود را از تصدی‌گری و اجرا خارج کردیم و بر این باور هستیم امورات فرهنگی شهر باید توسط خود مردم برگزار شود.

«مهمونی بزرگ غدیر» انسجام اجتماعی را ارتقا می‌دهد

جهانبخش یکی از شهروندان حاضر در این جشن نیز با بیان اینکه این مراسم فضای عجیبی بر سطح شهر حاکم کرده عنوان کرد: از لحظه ابتدایی حضورم در جشن فضای پیاده‌روی اربعین برایم زنده شد و حس و حال خاصی دارم.

وی ادامه داد: برگزاری جشن‌های مردمی این‌چنین می‌تواند انسجام اجتماعی بین مردم را افزایش داده و مردم را از مشکلات گریبان گیر روزمره جامعه دور کند.

جشن ولایتمداری مردم قزوین در «مهمونی بزرگ غدیر»

این شهروند قزوینی تأکید کرد: بدون شک برگزاری این جشن‌ها اثرات اجتماعی زیادی نیز برای شهر خواهد داشت و مردم را از توجه کردن به شادی‌های کاذب و گذرا که سنخیتی با فرهنگ ایرانی نیز ندارند دور می‌کند.

به گزارش مهر «مهمونی بزرگ غدیر» این بار متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد و شهروندان قزوینی و استقبال بی‌نظیر آن‌ها ثابت کرد شهر قزوین ظرفیت برگزاری جشن‌های باشکوه این‌چنینی را دارد.

از سوی دیگر دور شدن این جشن از آرم‌ها و علائم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و توجه به ظرفیت‌های مردمی کار ماندگاری بود که باید از آن به نیکی یاد کرد.

کد خبر 6148025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha