۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴

به خوانندگی مجتبی عسگری؛

«سرو بی‌خزان» را بشنوید/ برای هنرمندی که از نوآوری باز نماند

«سرو بی‌خزان» را بشنوید/ برای هنرمندی که از نوآوری باز نماند

آلبوم «سرو بی‌خزان» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که به تازگی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرو بی‌خزان» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات موسیقایی در قالب آلبوم است که به آهنگسازی عباس ابوالحسنی و خوانندگی مجتبی عسگری منتشر شد.

امیر ابوالحسنی نوازنده تمبک، حسین رضایی نیا نوازنده دف، علی اکبر فراهانی نوازنده نی، میلاد موسوی نوازنده کمانچه، حامد شمسی نوازنده عود، سه تار و بم تار، میلاد محمدی نوازنده تار، سامان صادقیان نوازنده تار، هوشمند عبادی نوازندی نی و عباس ابوالحسنی نوازنده سنتور گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

«سرو بی‌خزان»، «ساز و آواز» با شعر سعدی، «رقص پرنیان»، «بهانه دیدار»، تک نوازی نی، «راز» و تصنیف «شاد آمدی» با شعر مولانا از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

در توضیح این آلبوم آمده است: «فرهنگ ایرانی گلستانی است کهن و دیرپا که زبان و ادب پارسی همچون سرچشمه‌ای روشن و گوارا زندگانی‌اش بخشید و موسیقی ایرانی همانند گل‌ها و درختانی سرسبز برایش شادابی و خرمی به ارمغان آورده اند. در این میان گزافه نیست اگر استاد پرویز مشکاتیان را سروِ آزاد گلستان فرهنگ و هنر ایران بخوانیم. هنرمندی که بر زیبایی و خرمی موسیقی ایرانی بسیار افزود و نه تنها در روزگار خویش که در زمانه مانا شد.

«سرو بی‌خزان» را بشنوید/ برای هنرمندی که از نوآوری باز نماند

مرحوم مشکاتیان ریشه‌های ژرف موسیقی ایران را به درستی شناخت و با پای بندی سنجیده اش به هنجارهای پیشین، از نوآوری بازنماند و راهی نو پیش پای ره پویان هنر ایرانی گشود. نوازنده و نغمه پردازی چیره دست که با ریشه ای کهن و شاخساری پربار سرو بی خزان گلستان فرهنگ و هنر ایران شد و بی گمان هیچ قلمی نخواهد توانست آن چنان که شایسته نام مشکاتیان است، ستایش او را به جای آورد و ما را نیز از کوتاه کردن سخن چاره نیست.

آنچه پیش روی شما هنردوستان گرامی قرار گرفته، پیش کشی است کوچک که در راستای بزرگداشت استاد پرویز مشکاتیان فراهم آمده و از همین رو نام آن را از چهار مضراب «سرو بی خزان» که به شیوه چهار مضراب جاودانه «خزان» استاد مشکاتیان و به یاد این هنرمند ارزنده ساخته شده، وام گرفته ایم.

در این اثر بر آن هستیم که شیوه آن استاد ارجمند در نوازندگی و آهنگسازی را زنده نگاه داشته و دمی زیر سایه سرو آزاد موسیقی ایران بیاساییم و می دانیم هیچ گاه به جایگاه بلند او دست نخواهیم یافت.»

آلبوم «سرو بی‌خزان» با شماره مجوز ۱۴۰۳۱۳۱۶ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۵۶۳۴ کتاب خانه ملی ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 6148179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha