سایت امور نظامی آمریکا:

لبنان و یمن برتری هوایی تل‌آویو و واشنگتن را نابود کرده‌اند

لبنان و یمن برتری هوایی تل‌آویو و واشنگتن را نابود کرده‌اند

یک سایت امور نظامی آمریکا به دست برتر حزب الله لبنان و نیروهای مسلح یمن در عرصه عملیات هوایی مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سایت آمریکایی « Breaking Defense» که در زمینه امور نظامی گزارش منتشر می‌کند اذعان کرد که اقدامات نظامی اخیر حزب الله لبنان و نیروهای مسلح یمن باعث شده برتری هوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا از بین برود.

در ادامه این گزارش آمده است: ما شاهد آن بوده‌ایم که حزب الله لبنان پهپادهای تل آویو و نیروهای مسلح یمن پهپادهای آمریکایی را ساقط کرده‌اند. این اقدامات به معنی به چالش کشیدن برتری هوایی تل آویو و واشنگتن است.

در این گزارش تاکید شده است: سلسله عملیات ساقط کردن پهپادهای تل آویو و آمریکا بیانگر آن است که حزب الله و نیروهای یمنی قدرت و تاکتیک برتر در زمینه پدافند هوایی دارند؛ قدرتی که پیش از این قابل تصور نبود.

در گزارش سایت آمریکایی مذکور تصریح شده است: این توان نظامی حزب الله و یمنی‌ها باعث می‌شود فرماندهان نظامی در تل آویو و آمریکا، برنامه‌های عملیات پدافند هوایی خود را در منطقه تغییر دهند. تعداد پهپادهای ساقط شده بیش از آن چیزی است که پیشتر تخمین زده می‌شد.

در همین راستا شان شیخ، معاون مدیر پروژه دفاع موشکی مرکز پژوهش‌های راهبردی آمریکا تاکید کرد که اقدامات سیستم‌های پدافند هوایی حزب الله و یمن ممکن است باعث شوند عملیات پهپادی رژیم صهیونیستی و آمریکا در لبنان و یمن کاهش پیدا کند.

کد خبر 6148222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha