۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

ابراز امیدواری کلاری برای شگفت‌زده شدن از آثار جشنواره «با انرژی»

ابراز امیدواری کلاری برای شگفت‌زده شدن از آثار جشنواره «با انرژی»

محمود کلاری عضو هیات داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معتقد است با توجه به برگزاری اولین دوره جشنواره، باید سطح تاثیرگذاری این رویداد پس از برگزاری آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، محمود کلاری چهره شناخته‌شده سینمای ایران از جمله اعضای هیات داوران بخش عکس نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» است.

وی درباره ارزیابی خود از تاثیرگذاری این رویداد فرهنگی و هنری، یادآور شد: با توجه به اینکه قبلا چنین تجربه ای را پشت سر نگذاشته‌ایم و دوره اول جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» برگزار می شود، باید بعد از برگزاری این رویداد تاثیرگذاری آن را بررسی کنیم. باید ببینیم چگونه عرصه پخش و مشاهده آثار ارسالی فراهم می شود و تا چه حد مورد استقبال قرار می گیرد و مخاطبان چگونه جشنواره را ارزیابی می‌کنند. تاثیر جشنواره در آن زمان قابل ارزیابی‌تر خواهد بود.

کلاری درباره ارزیابی خود از سطح کیفی آثاری که در نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: طبیعی است انتظار داشته باشیم با کارهایی روبه‌رو شویم که از نظر ساختار، اجرا، دید هنری و نگاه جستجوگر بر حسب محتوا و مضمون جشنواره یعنی انرژی، ما را تحت تاثیر قرار دهد. هر جشنواره‌ای سعی دارد آثاری را به مخاطب معرفی کند که دارای اهمیت و پتانسیل قابل توجه‌تری هستند. امیدواریم هنرمندان و دست اندرکارانی که کارهای مختلف در این زمینه ارسال می کنند نمونه‌هایی را پیش روی ما قرار دهند که ما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی شگفت‌زده کند.

این هنرمند با سابقه درباره معیارهای مدنظر برای ارزیابی آثار جشنواره «فیلم و عکس با انرژی»، توضیح داد: طبیعی است که در آثار پیش از هر چیزی باید به موضوع انرژی و موارد مرتبط با شکل‌های مصرفی و به‌کارگیری آن، توجه شود. به عنوان داور این نکته مدنظرمان خواهد بود. پرداختن صریح و موثر به مضمون، جذابیت ساختار جنبه‌های بصری فیلم و عکس، بار و زمینه هنرمندانه آثار، از جمله ویژگی‌هایی است که در ارزیابی آثار مورد توجه قرار می‌گیرد.

جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» با حمایت و همراهی «پویش با انرژی» برگزار می‌‍شود و جوایز ارزنده‌ای نیز برای آثار برگزیده در نظر گرفته شده است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» از ۲۸ خرداد شروع شده و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند برای ارسال اثر به سایت این جشنواره به آدرس www.baenergy-festival.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6148446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha