۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸

مهر گزارش می دهد؛

کردستان آماده خلق حماسه/نقش دانشگاهیان در افزایش مشارکت انتخابات

کردستان آماده خلق حماسه/نقش دانشگاهیان در افزایش مشارکت انتخابات

سنندج- تنها دو روز باقی مانده تا مردم ایران اسلامی باردیگر با حماسه آفرینی خود برای چهار سال آینده سرنوشت خود را به دست یکی از کاندیداهای فعلی بسپارند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: دو روز سرنوشت ساز مانده تا ملت ایران بار دیگر با حماسه آفرینی کاندیدای اصلحی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند و برای چهار سال رئیس جمهور منتخب را راهی پاستور کنند.

یکی از رویکردهای مناسب این دوره از انتخابات استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات است که باعث شده تا فضای شهری نیز دستخوش نصب پوسترهای تبلیغاتی نشود و کاندیداها از بسترهای فضای مجازی برای تبلیغات خود بهره ببرند.

در این میان دیدگاه‌های اساتید و روشنفکران جامعه در باب انتخابات اهمیت بسیار زیادی دارد و هر کدام از اساتید دانشگاهی با بیان دیدگاه‌های خود به تحلیل انتخابات و افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات می‌پردازند.

دانشگاهیان نقش مهمی در روشنگری و آگاهی بخش جامعه دارند

رئیس دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانشگاهیان نقش مهمی در روشنگری و آگاهی بخشی جامعه و انتخاب رئیس جمهور اصلح دارند.

حامد قادرزاده افزود: جامعه فرهیخته دانشگاهی با حضور پرشور خود حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش دانشگاهیان در آگاهی بخش جامعه در زمان انتخابات تصریح کرد: دانشگاه نقش تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری دارد به طوری که هر حرکتی در دانشگاه شکل می‌گیرد بدون تردید در جامعه تأثیر می‌گذارد.

کردستان آماده خلق حماسه/نقش دانشگاهیان در افزایش مشارکت انتخابات

رئیس دانشگاه کردستان افزود: مردم دانشگاهیان را به عنوان یک مرجع روشنگری و آگاهی بخشی می‌دانند و در انتخاب اصلح به آنها مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: نقش این قشر فرهیخته در مشارکت مردم در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح بسیار تأثیرگذار است.

قادرزاده با بیان اینکه امروز روز شناخت عمیق‌تر، دقیق‌تر با چشم انداز بلندتر است، افزود: در راستای حفظ منافع کشور و توسعه پایدار همه اقشار جامعه باید با شناخت عمیق وارد عرصه انتخاباتی شوند.

وی ادامه داد: جامعه باید در مسیر عدل و درستی حرکت کند و این مهم نیازمند انتخاب رئیس جمهور شایسته و اصلح است.

دانشگاهیان در انتخابات امسال حضور پررنگی دارند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان گفت: دانشگاهیان در این دوره از انتخابات حضور پررنگی دارند.

شاهین فکور در گفت وگو با مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام اظهار کرد: سوگ و غم از دست دادن رئیس جمهور شهید به فرصت و رفتار اجتماعی بدل شد.

وی با اشاره به تبیین نقش و جایگاه دانشگاهیان در این دوره از انتخابات یادآور شد: در تبلیغات رسانه ملی بوضوح نقش دانشگاهیان دیده می‌شود، نامزدهای انتخاباتی همراه خود کارشناسان دانشگاهی همراه دارند.

کردستان آماده خلق حماسه/نقش دانشگاهیان در افزایش مشارکت انتخابات

به گفته وی، در میزگردهای سیاست خارجی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اساتید و کارشناسان دانشگاهی حضور دارند.

فکور یکی از تفاوت‌های این دوره انتخابات را با دوره‌های قبلی بهره گیری از دانشگاهیان دانست و افزود: بهره گیری از توانایی‌های دانشگاهیان در سطح ملی و بین المللی بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب رئیس جمهور اصلح دارد خواستار دعوت مردم به حضور در انتخابات از سوی دانشگاهیان شد.

رئیس جمهور آینده باید کارآمد، باانگیزه و پاکدست باشد

رئیس دانشگاه آزاد سنندج در گفت‌وگو با مهر گفت: رئیس جمهور نظام اسلامی باید فسادستیز، اخلاقمدار، کارآمد، باانگیزه و پاکدست باشد.

قبادمیمنت آبادی اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید صادق و داری برنامه و در حوزه دیپلماسی داخلی و خارجی فعال باشد.

وی از نخبگان و دانشگاهیان به عنوان سرمایه ارزشمند نظام جمهوری نام برد و افزود؛ دانشگاهیان نقش مهمی در به نمایش گذاشتن قدرت سیاسی خود و استفاده از حق خود در جامعه مردم‌سالاری و مشروعیت بخشیدن به دولت حاکم در روز هشتم تیر دارند.

کردستان آماده خلق حماسه/نقش دانشگاهیان در افزایش مشارکت انتخابات

رئیس دانشگاه آزاد سنندج اظهار کرد: جامعه دانشگاهی می‌توانند با مسئله یابی و توجه به منویات مقام معظم رهبری زمینه مشارکت حداکثری و حضور مردم را در انتخابات تسریع کنند.

میمنت آبادی بر فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم با انتخاب خود می‌توانند رئیس جمهور را مجبور به تحقق احقاق حق و منافع خود کنند.

مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند و در تمامی عرصه‌های سیاسی بالاخص انتخابات حضوری پر رنگ دارند و در این تکلیف سیاسی که تنها دو روز به انجام آن مانده شاهد شور و حال انتخاباتی در کشور هستیم و مردم استان کردستان قطعاً حماسه آفرین خواهند شد.

کد خبر 6148499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha