۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳

تشدید تدابیر امنیتی در پاریس در فاصله یک ماه تا المپیک ۲۰۲۴

تشدید تدابیر امنیتی در پاریس در فاصله یک ماه تا المپیک ۲۰۲۴

تدابیر امنیتی در پایتخت فرانسه در فاصله یک ماه تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تشدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در فاصله یک ماه تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تامین امنیت این رویداد به چالشی بزرگ برای پایتخت فرانسه بدل شده است.

قرار است در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها حدود ۱۰ هزار ورزشکار سوار بر حدود ۹۰ قایق مسافتی ۶ کیلومتری روی رود «سِن» را پارو بزنند. انتظار می‌رود بیش از ۳۲۰ هزار تماشاگر نیز از کناره‌های این رودخانه افتتاحیه پر زرق و برق این رویداد را به تماشا بنشینند.

سازمان‌دهندگان می‌گویند که این نخستن بار است که مراسم افتتاحیه بازی‌های تابستانی در فضای روباز برگزار خواهد شد. مقامات پاریس به منظور جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی، قصد دارند تا از ۱۸ جولای (۲۸ تیر) یعنی هشت روز پیش از مراسم، در اطراف رودخانه سن، مناطق امنیتی ایجاد کنند و تنها تماشاگران و مقامات برگزاری مجاز به حضور در این مناطق خواهند بود.

همچنین افرادی که در این نواحی زندگی می‌کنند یا محل کارشان در این مناطق قرار دارد، باید از طریق یک تارنمای ویژه نسبت به دریافت مجوز و «بارکد امنیتی» اقدام کنند.

مقامات در نظر دارند تا ۴۵ هزار پلیس و نیروی امنیتی را در روز افتتاحیه بسیج کنند. فرانسه در ماه مارس سطح هشدار تروریستی را در سراسر این کشور به بالاترین حد افزایش داد. پلیس فرانسه در ماه مه فردی با تابعیت چچن را به ظن آنچه «تدارک حمله تروریستی در یک ورزشگاه در مرکز فرانسه» خواند، بازداشت کرد!

برخی کسب و کارهای فعال در مناطق امنیتی می‌گویند که تصمیم دارند تا در جریان بازی‌ها فعالیت خود را تعطیل و از مقامات درخواست غرامت کنند.

این در حالی است که پس از شکست سنگین حزب متبوع امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا و دوبرابر شدن رای اپوزیسیون این کشور، او دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرده و قرار است این انتخابات در دو مرحله (۳۰ ژوئن و ۱۷ جولای) برگزار شود. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

کد خبر 6148573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha