۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷

مسجدی آرانی مطرح کرد؛

کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی تا ۲ هفته آینده رونمایی می‌شود

کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی تا ۲ هفته آینده رونمایی می‌شود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از رونمایی کیت ژنتیک ۳۲ جایگاهی تا ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی آرانی در مراسم افتتاح پروژه بزرگ مرکز آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان اصفهان که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تجهیزات و دستگاه‌های زیادی توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ساخته و تولید شده که از آن جمله کیت ژنتیک ۲۸ جایگاهی است و به زودی نیز کیت ۳۲ جایگاهی مرکز تحقیقات رونمایی خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی قانونی از نظر دقت در بالاترین سطوح تجهیزات پزشکی قرار دارند، زیرا در بسیاری موارد آزمایشات پزشکی قانونی قابل تکرار نیست و از همین رو کیت‌های ژنتیک مرکز تحقیقات موفق به اخذ گواهینامه ISO ۱۸۳۸۵ شده که ما به عنوان اولین کشور در جهان اسلام موفق به اخذ این گواهینامه بین‌المللی شده‌ایم.

وی ساخت دستگاه هموژنایزر و اتوسمپلر را از دیگر دستاوردهای مرکز تحقیقات پزشکی قانونی عنوان و تصریح کرد: بر اساس قولی که به ریاست قوه قضائیه داده‌ایم حتماً تا چند سال آینده و با ادامه این روند در حوزه مواد و تجهیزات به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

رسیدن به مرجعیت علمی؛ هدف اصلی پزشکی قانونی

مسجدی در ادامه تصریح کرد: آنچه در سند تحول قضائی و برنامه سازمان هدف‌گذاری شده است، دستیابی به مرجعیت علمی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و امروز در سازمان پزشکی قانونی کشور افتخار می‌کنیم که از نظر علمی و تخصص چیزی از دنیا کم نداریم.

وی افزود: هرچند با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در تأمین برخی مواد و تجهیزات با مشکل مواجه هستیم، اما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری با تدبر و تفکر، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و این اتفاقی است که طی چند سال اخیر به خوبی در مرکز تحقیقات شاهد آن بودیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با اشاره به جایگاه نظرات کارشناسی پزشکی قانونی و بررسی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده در سال، تاکید کرد: بر اساس اظهارات مسئولین عالی دستگاه قضا، امروزه نظرات پزشکی قانونی جزو لاینفک پرونده‌های قضائی است که در اجرای عدالت و صدور رأی به قاضی کمک قابل توجهی می‌کند.

وضعیت ابنیه ۳ استان کشور بحرانی است

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از راه‌اندازی فاز اول ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی اصفهان، گفت: متأسفانه اصفهان از نظر شرایط ساختمانی وضعیت چندان مناسبی ندارد و این موضوع بارها در سفرهای استانی مشاهده شده که مردم در ساختمان فیض این اداره کل در پیاده‌روها منتظر دریافت نوبت بودند و یا آنکه در یک اتاق، ۳ پزشک به مردم خدمت رسانی می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی به هیچ وجه اخلاق حرفه‌ای رعایت نمی‌شود، گفت: در این وضعیت، هم مردم و مراجعین عزیز و هم همکاران پزشک ما در ارائه خدمت به مردم دچار مشکل می‌شدند و از آنجا که ذات کار پزشکی قانونی با سختی و صعوبت همراه است وجود چنین کاستی‌هایی نیز سختی آن را دو چندان می‌کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه و سازمان ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات است و از همین روی راه‌اندازی مراکز جدید را در دستور کار دارد. این در حالی است که هم اکنون ۳ استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان از نظر ابنیه و ساختمان شرایط نامناسب و حتی بحرانی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری قوه مجریه، دستگاه‌های استان و قوه قضائیه این مشکلات برطرف و شرایط برای خدمت رسانی بهتر و توأم با تکریم به مردم فراهم شود.

مسجدی با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه بزرگ اصفهان افزود: این پروژه با کمک مستقیم ریاست قوه قضائیه و کمک‌های استانی افتتاح شد و از روز شنبه به مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد و در اینجا تأکید می‌کنم که افتتاحیه‌های پزشکی قانونی به هیچ عنوان نمایشی نیست و از همان روز افتتاح آماده ارائه خدمت به مردم است.

پزشکی قانونی در رتبه دوم رضایتمندی مردمی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به تلاش این سازمان برای خدمت صادقانه به مردم، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر دادگستری، سازمان پزشکی قانونی کشور از نظر میزان رضایتمندی مردمی در دستگاه قضائی رتبه دوم را دارد که بسیار مایه خرسندی است. البته که این رتبه کفایت نمی‌کند و باید همچنان برای تکریم مردم تلاش کرد.

کد خبر 6148642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha