۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱

استاندار هرمزگان:

ذخایر سنگ آهن هماتیت هرمزگان به ۸۰۰ میلیون تن رسیده است

ذخایر سنگ آهن هماتیت هرمزگان به ۸۰۰ میلیون تن رسیده است

بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به اکتشافات جدید معدنی در این استان گفت: ذخایر سنگ آهن هماتیت هرمزگان به ۸۰۰ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین روز صنعت و معدن اظهار کرد: تولیدات صنعتی استان ۱۰ میلیون تن رشد داشته است چنانچه در ابتدای دولت کل تولیدات صنعتی استان ۶ میلیون تن بوده در پایان ۱۴۰۲ به ۱۶ میلیون تن رسیده است و در زنجیره معدن نیز ۱۱ میلیون تن افزایش داشته‌ایم که اتفاق بزرگی است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: مجموع صادرات استان هرمزگان در ابتدای دولت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که بخشی از آن مربوط بنزین بود اما طی سال‌های گذشته بنزین از سبد محصولات صادراتی استان حذف شده است اما با این وجود در پایان سال ۱۴۰۲ صادرات ما به بیش از سه میلیارد دلار رسیده است.

دوستی عنوان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های استان هرمزگان روی کاغذ ۷۵۱ هزار میلیارد تومان است که تمام مجوزها برای آن‌ها صادر شده این پروژه‌ها عمدتاً پیشرفتی زیر ۵ درصد دارند اما ۳۵۳ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری آغاز شده با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵ درصد داریم ضمن اینکه طی دولت سیزدهم ۱۰۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کماکان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار راهبرد اصلی دولت در استان است، گفت: یکی از موضوعات استان ایجاد توسعه در صنعت فولاد است که برای حل محدویت‌های حوزه سنگ آهن مگنتیت، بروی زنجیره هماتیت تمرکز کرده‌ایم و امروز به بیش از ۸۰۰ میلیون تن ذخایر سنگ آهن هماتیت رسیده‌ایم که می‌تواند چالش تأمین سنگ آهن را به حداقل برساند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با تلاش‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ مجموع تولیدات استان هرمزگان بر پایه سنگ آهن هماتیت از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۵ میلیون تن خواهد رسید

کد خبر 6148719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha