۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲

آی‌فیلم سریال‌های محرم را اعلام کرد/ پخش «مختارنامه» و «شب دهم»

آی‌فیلم سریال‌های محرم را اعلام کرد/ پخش «مختارنامه» و «شب دهم»

سریال «مختارنامه» و «شب دهم» محرم امسال نیز روی آنتن می روند؛ دو سریالی که رکورد بیشترین پخش آثار مناسبتی در محرم را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی‌فیلم، پخش سریال‌های ویژه ماه محرم شبکه آی‌فیلم فارسی از ۱۶ تیر شروع خواهد شد. بر این اساس ۳ سریال «مختارنامه»، «شب دهم» و «وارث» با موضوع ماه محرم از آی‌فیلم فارسی پخش خواهند شد.

سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری از ۱۶ تیرماه روی آنتن می رود و هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مختار ثقفی که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آنکه دوست جنگجو و ایرانی‌اش کیان، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقعه عاشورا رخ می‌دهد و مختار به خونخواهی سید و سلار شهیدان قیام می‌کند.

سریال «شب دهم» محصول سال ۸۰ به کارگردانی حسن فتحی است که از ۱۸ تیر هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان سریال آمده است: جوان شروری به نام حیدر خوش مرام (حسین یاری) عاشق یکی از شاهزاده های قجری (کتایون ریاحی) می شود. حیدر خوش مرام که از لوطی های طهران قدیم است، می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی پذیرد. شاهزاده با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می شود و وقتی که می‌بیند این شخص دست بردار نیست، شرط می گذارد که اگر بتواند ۱۰ شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کند با او ازدواج خواهد کرد.

سریال «وارث» به کارگردانی کاظم بلوچی دیگر سریال ماه محرم است که از ۱۶ تیرماه روی آنتن می رود.

کد خبر 6148761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha