۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۱

مؤمنی شریف با مهر مطرح کرد؛

غفلت درباره انتخابات باعث طمع دشمن می شود

غفلت درباره انتخابات باعث طمع دشمن می شود

یک داستان نویس ادبیات انقلاب و دفاع مقدس می گوید وقتی گروهی درباره انتخابات غفلت کنند، طمع دشمن بیشتر می شود که لزوما طمع به خاک کشور نیست.

محسن مؤمنی شریف رئیس سابق حوزه هنری و نویسنده و داستان نویس، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتخابات از منظر حضرت امام خمینی(ره) آن قدر مهم بود که در یکی از دوره ها، انتخابات را به عاشورا تشبیه کرده و فرمودند «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا مصداقش در انتخابات است؛ انتخابی که مردم انجام می دهند»؛ مردمی که در صحنه انتخابات حضور می یابند و انتخاب درست را انجام می دهند. انتخابا در اینجا معنا می یابد.

وی افزود: گروهی که در حوزه سیاست خارجه مطالعه دارند و تحولات بین المللی را به صورت ویژه پیگیری می کنند، می دانند حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات، می تواند چه پشتوانه عظیمی برای کشورشان باشند. از آن طرف وقتی گروهی در این مسیر غفلت کنند، طمع دشمن بیشتر می شود. این طمع لزوما به خاک کشور نیست بلکه به کسانی است که ما با آنها هم پیمان هستیم مرتبط است و آنها مقابل دشمن ضعیف دیده می شوند. در این شرایط فاجعه رخ می دهد و طبیعتا مقصران اصلی کسانی هستند که در این مسیر اهمال کرده اند.

این نویسنده در ادامه گفت: ممکن است در این دنیا معلوم نشود اما در جایی که روز پرسش و پاسخ است، می بینیم که متهم هستیم چرا در آن حادثه کوتاهی کرده ایم و دشمن به طمع افتاد و به گروه و جایی تعرض کرد. بنابراین انتخابات علاوه بر آنکه جنبه میهنی و ملی داشته باشد که به لحاظ ملی یک حق است، به لحاظ شرعی هم یک وظیفه واجب به شمار می رود که طبق فتوای حضرت امام خمینی(ره) باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

مومنی شریف گفت: در انتخابات دوره گذشته شهید رییسی دیداری با هنرمندان داشتند که یکی از سخنرانان آن دیدار بودم. در آن دیدار صحبت هایی درباره فرهنگ و انتظارات صحبت کردیم. همچنین گفتم که فرهنگ به قدری قدرتمند است که می تواند به عنوان یک سرمایه در اتفاقات بزرگ همچون دفاع مقدس کشور و نظام را سربلند کند.

وی افزود: در آن دیدار پیشنهادهایی به شهید رییسی ارائه کردیم که آن پیشنهادات در دولت او محقق شدند. یکی از پیشنهادات کاغذ بود که زمینه های تولید کاغذ صورت گرفت و تا پایان همان سال با شدت و قوت ادامه یافت. اگر با این قوت هم ادامه دهیم به زودی در حوزه کاغذ خودکفا می شویم. چه بسا ممکن است چند سال آینده جزو کشورهایی باشیم که صادر کننده کاغذ هستند.

نویسنده کتاب «اشغال» گفت: شهید رییسی فرهنگ را بسیار جدی گرفت و ما اصحاب فرهنگ از رییس جمهور آینده انتظار داریم چنین نگاهی نسبت به فرهنگ داشته باشد. فرهنگ قدرت بزرگی داریم که امیدواریم رییس جمهور آینده توجه ویژه ای نسبت به فرهنگ به ویژه فرهنگ خودباوری داشته باشند.

کد خبر 6149471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha