۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۶

استاندار اردبیل خبر داد؛

ارتقای آب شرب اردبیل با راه‌اندازی ایستگاه داف

ارتقای آب شرب اردبیل با راه‌اندازی ایستگاه داف

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: طرح ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل در قالب ایستگاه داف عملیاتی شده و به بهره‌برداری رسید.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اربعین شهدای خدمت نام و یاد رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را گرامی می‌داریم که در دولت سیزدهم با همت و درایت رئیس جمهور شهید اقدامات خوب توسعه‌ای در استان اردبیل شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در تنها سفر رئیس جمهور به استان اردبیل فصل جدیدی در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش صنعت آب و برق رقم خورد تا در سه سال مدیریت دولت سیزدهم شاهد تکمیل و بهره‌برداری از سه سد و آبگیری آنها باشیم.

استاندار اردبیل گفت: ما در انتظار سفر دوم رئیس جمهور و افتتاح ۱۵ پروژه در بخش صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان بودیم که تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم زد تا ما از این سفر دوم بی‌نصیب شویم.

عاملی افزود: سد عمارت به عنوان بزرگترین سد استان با ظرفیت ۱۸۲ میلیون متر مکعب به بهره‌برداری رسید که احداث این سد به تولید ثروت، رونق کشاورزی، تأمین آب شرب و صنعت کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سد عنبران نیز که ذخیره خوب برای تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه است بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم تکمیل و امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در منطقه مغان شبکه پست فوق توزیع پایاب سد خداآفرین بود که این پروژه می‌تواند به فعال شدن این طرح عظیم و تحول‌آفرین کمک کند.

عاملی بیان کرد: فاز ۲ و سه نیروگاه سبلان اردبیل نیز در قالب سیکل ترکیبی به بهره‌برداری رسید تا افزایش ظرفیت تولید این نیروگاه را در تأمین برق شبکه ملی شاهد باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه آبرسانی نیز ایستگاه داف با هدف ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل و تحویل مطلوب آب به همشهریان افتتاح شد تا زمینه برای جلب رضایت بیشتر مردم فراهم آید.

استاندار اردبیل به پروژه انتقال آب به مشگین‌شهر و حل مسائل و مشکلات پیشین در این حوزه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسیر انتقال آب مشگین‌شهر در مسیر سیل و رانش بود سعی کردیم با اطمینان و ایمنی بیشتر خط انتقالی جدید را اجرایی و عملیاتی کنیم تا در دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

عاملی تصریح کرد: پمپاژ سربند در مشگین‌شهر نیز افتتاح شد تا در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع هزینه شود که ارزش ریالی طرح‌های اجرا شده بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در هفته دولت نیز قرار است ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا شاهد عملیات اجرایی طرح‌ها در حوزه صنعت آب و برق باشیم که قطعاً با تکمیل این پروژه‌ها اهالی استان از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: ۱۵ طرح صنعت آب و برق همزمان با طرح‌های افتتاحی سراسر کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید که آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق برای اجرای این پروژه‌ها منابع مناسبی را در نظر گرفتند.

کد خبر 6149654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha