۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۹

مخبر: انتخابات یک موضوع فرابخشی است

مخبر: انتخابات یک موضوع فرابخشی است

سرپرست ریاست جمهوری گفت: انتخابات یک موضوع فرابخشی است و نهادهای مختلفی درگیر آن هستند، اما اساس کار با وزارت کشور است که انصافاً باید نمره قابل قبولی به وزارت کشور در این انتخابات بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با حضور در محل ستاد انتخابات کشور ضمن درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اظهار داشت: خلأ وجودی رییس جمهور فقیدمان آیت الله رییسی در جای جای کشور به صورت بارز خود را نشان می‌دهد و ما فکر نمی‌کردیم چنین روزی داشته باشیم اما تقدیر چنین شد.

وی عنوان کرد: برکت حضور ولی فقیه سبب شد تا ما این دوره سخت را در شرایط سخت و دشوار پشت سر بگذاریم و امیدواریم با انتخاب مهمی که مردم عزیزمان انجام خواهند داد مسیر شهدای خدمت ادامه پیدا کند. 

سرپرست ریاست جمهوری اضافه کرد: مردم وظیفه ای دارند و همانطور که رهبری فرمودند به دنبال حماسه تشییع شهدای خدمت، ایشان گفتند همین حماسه در انتخابات هم اتفاق می افتد و مردم آن را شکل می‌دهند و امیدواریم امروز شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای باشیم.

مخبر با بیان اینکه مردم از ابتدای انقلاب همیشه وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، افزود: مردم خصوصا در انتخابات ها، غیرتمندانه حضور پیدا کردند و مولفه اصلی اقتدار و امنیت را رقم زدند.

وی بیان کرد: حکومت و دولت نیز وظایفی دارد؛ اول اینکه بستر این حماسه حضور را فراهم کند و خوشبختانه با تلاش های بسیار خوب وزیر کشور و معاونینشان این کار به خوبی انجام شده و صندوق ها و شعبات مناسب به خوبی فراهم شده به شکلی که نقطه ای در داخل و خارج نیست که امکان رای دادن وجود نداشته باشد.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: از دیگر وظایف دولت بحث امنیت انتخابات است و خوشبختانه این بخش نیز به خوبی انجام شده و نگرانی به لحاظ امنیتی در کشور نداریم.

مخبر خاطرنشان کرد: از دیگر مسایلی که وزیر کشور و شخص رهبری و شورای نگهبان حساس بودند این است که رای مردم را حق الناس می‌دانند و مواظبت از آن وظیفه دولت و کشور است و برای آن برنامه ریزی خوبی شده است.

وی بیان کرد: البته روشی که در ایران رای گیری میشود روشی نیست که انحراف در نتیجه کلی اتفاق بیفتد و در این ۴۴ سال ما هیچ موردی نداشتیم، ممکن است در حد شهرستان و روستاهای کوچک موارد اندکی باشد اما در سطح کلی مشکلی نبوده، اگرچه برای اطمینان کاندیداها کار خوبی که وزیر کشور انجام دادند این بود که بدون هیچ محدودیتی نامزدها می‌توانستند ناظر در پای صندوق بگذارند و کارت برایشان صادر شده، با وجود اینکه باید از قبل درخواست می‌دادند اما دیشب تا آخر شب هر کاندیدایی نماینده معرفی کرد برایش کارت صادر شده است.

سرپرست ریاست جمهوری در پایان تأکید گفت: امیدوارم شاهد حضوری پرشور، سالم و با نتیجه خدمت به مردم عزیز کشورمان باشیم.

کد خبر 6149995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha